Officiële dvd's kunnen niet afgespeeld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloa

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
6
Als ik een officiële dvd in de pc doe, dan loopt de pc vast. Ik kan ook niet via Deze Computer naar het dvd station, want er zit geen beweging meer in de pc. Als ik de dvd eruit haal, dan doet de pc gewoon alles. Nu heb ik het geprobeerd met een zelfgebrande dvd en dat gaat wel! Wie kan mij zeggen wat er aan de hand is en wat ik eventueel kan doen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Een poging. Er zijn verschillende types dvd's. Een 'officiële dvd' is meestal een dual layer dvd. Oude spelers kunnen die niet afspelen. Of misschien is de 'officiële dvd' geen dvd maar een Blu-ray. Geen idee of je dan jouw symptomen krijgt maar je kan het eens controleren. Het zou ook gewoon een beschadigde dvd kunnen zijn.
 
Keej bedankt. Even met vakantie geweest, dus vandaar de vertraagde reactie. De dvd speler heeft het altijd goed gedaan met alle soorten dvd's. Dus waarschijnlijk is er iets anders aan de hand. Misschien rigoureus een andere dvd speler inbouwen? Hij kan natuurlijk kapot zijn, of komt dat nooit voor?
 
Als de speler zeker dit type DVD's kan afspelen, dan kan het aan de DVD zelf liggen (krassen e.d.). Verder maak je een DVD schoon door met een niet-pluizende stofvrije doek van binnen naar buiten schoon te vegen. Heb je al nog andere DVD's geprobeerd (naast deze twee)?

Een DVD speler verslijt, dus het zou kunnen dat hij stilaan de geest aan het geven is. Het kan dat de speler dan soms wel nog en soms niet werkt.

Een softwarematige fout betwijfel ik, maar eigenlijk kan ik daar geen uitspraken over doen omdat ik het gewoon niet weet. Maar mss weten anderen er meer van of dat mogelijk is of hebben mensen soortgelijke ervaringen. Nu moeten die nog reageren hier.

PS: Wil je laten weten als het probleem is opgelost?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu werkelijk alles geprobeerd wat ik zo aan tips en suggesties heb gekregen, maar niets heeft geholpen. Ik heb daarom besloten om rigoureus het probleem op te lossen door de pc te formatteren en opnieuw te installeren. Ben ik ook gelijk van al die andere kleine probleempjes af die er in de loop der jaren ingeslopen zijn en niet te herstellen waren. Het is even een dag hard werken om alles er weer op te krijgen, maar dan is alles weer lekker snel en zonder onnodige ballast en probleempjes. Keej, bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan