Printer aansluiten op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

toktok

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Berichten
37
Ik heb een PC met Windows Vista gekocht en wil hierop mijn HP laserjet 4050 aansluiten.

Dat lukt niet omdat m'n nieuwe PC geen seriele of parallele poorten meer heeft, alleen USB of netwerkpoorten.

Via mijn ADSL router zijn er wel netwerkuitgangen beschikbaar. Het lukt mij niet om de printer hierop aan te sluiten, hoe doe ik dat?

Dank voor de tip & hulp!
 
Op te printen via het Netwerk moet er wel een netwerk kaart in je printer zitten.
Bv de JetDirect 600.


N.b.je kan al tweede hand 4050ers vinden met die kaart voor 60 euro...
Heb je direct ook nog toner :)

Andere optie is een paralle poort in je PC inbouwen.

Je moet dan wel slot vrij hebben en je moet weten van welk type het is.
Dit voorbeeld is voor een PCI slot.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik moeten zeggen, er zit een netwerkkaart in de printer, precies zoals op de foto. Lampje brand ook nog (groen).

De adsl trouter is een linksys adsl2=gateways type wag 160n. Ik haal uit de documentatie niet of deze ook als printerserver kan dienen, er wordt wel gesproken over andere netwerkapparatuur die je aan kan sluiten.

Er zit nog een vrije netwerkpoort op m'n PC, daar zou deze ook op kunnen???

Tok
 
Dat had ik moeten zeggen, er zit een netwerkkaart in de printer, precies zoals op de foto. Lampje brand ook nog (groen).

De adsl trouter is een linksys adsl2=gateways type wag 160n. Ik haal uit de documentatie niet of deze ook als printerserver kan dienen, er wordt wel gesproken over andere netwerkapparatuur die je aan kan sluiten.

Er zit nog een vrije netwerkpoort op m'n PC, daar zou deze ook op kunnen???

Tok

antwoord is ja,

op de site van je provider staat hoogstwaarschijnlijk hoe je deze printer dan zou kunnen installeren, en anders wel bij de handleiding van je printer
 
Alles voor je 4050;
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...rodTypeId=18972&prodSeriesId=25475&taskId=115

Kabel er tussen en uitproberen.

Start button , Control Panel , Hardware and Sound , Printers.
Add a printer /Printer toevoegen.
Add Printer Wizard startem, kies Add a local printer
Kies je juiste poort op de port page Optie aanzetten; existing port en recommended printer port, Next.
Kies HP, model printer en Next. Klaar.

N.b. afhankelijk van je Windows versie kan de volgorde iets anders zijn, maar eigenlijk wijst het zich vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
het gaat nog niet goed.

Inmiddels de volgende procedure gelopen:

1. toevoegen lokale printer, dan
2. op ICP adres 195.121.1.66, dan
3. netwerkkaart jetdirect, dan
4. selecteer printer HP 4050,
5. dan testpagina printern. Deze blijft hangen.

Als ik ping op dit IP adres zie ik geen gekke dingen (ik krijg een answer bericht)

Ook een keer geprobeerd met LPR in stap 3, en dat werkte ook niet.

Wie het begrijpt helpt mij uit de brand..
 
"Deze blijft hangen" is nog al vaag.

Wel al drivers voor de 4050 geinstalleerd?
En gewoon een printje vanuit Word?
 
Nee, doet niets vanuit een ander programma.

Printerdrivers zijn geinstalleerd, dat kan het ook niet zijn.

Ik krijg uit de printer (met een informatieprintje) nog een ander IP adres: HP jetsendadres 192.168.85.20. Dat is anders dan mijn tweede poort, als ik er op ping krijg ik een time-out.

Zit daar de oplossing in?
 
Probeer het eens via een poort je modem.
Mogelijk dat je tussen de PC en en de printer een cross-kabel nodig hebt.
Normaal gesproken heb je (ook) een cross kabel nodig als je twee PC's direct met elkaar verbind, zou me niets verbazen als dat voor je printer in dit geval ook geldt (directe verbinding).
 
Laatst bewerkt:
De netwerkkaart heeft maar een ingang/uitgang, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Als ik ping naar het IP adres van de jetdirect kaart krijg ik geen contact, (timeout), ik denk dat daar misschien het probleem zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan