geluid bij een afbeelding voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

an tonius

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
16
Ik wil een geluid laten afspelen (bijv. een wav of mp3 bestand) zodra ik een afbeelding open. Afbeelding en geluidsbestand moeten dus gekoppeld worden.
Naast het automatisch afspelen van geluid is er de optie om in de afbeelding op iets te klikken waardoor het geluid wordt weergegeven.
Ik zou graag van beide manieren willen weten hoe ik dit moet aanpakken.
Vriendelijke groet, Antonius.
 
Dat werkt niet op die manier.. niet met een afbeelding alleen. 2 manieren om het wel te doen:
1. Maak een webpagina, waarbij 'achter' een afbeelding een embedded link naar een geluidsbestand is gemaakt. Hiervoor heb je wat kennis van HTML nodig.
2. Zonder webpagina: Met Adobe Acrobat Professional kun je een PDF maken van je afbeelding met daarin een link naar een audiobestand. Dat bestand moet dan wel meegestuurd worden met de pdf. Je zou ze samen in een map kunnen plaatsen, en die zippen.
 
Bedankt voor je reactie Vandahl. Vooral de tweede optie spreekt me aan ( mbv Adobe Acrobat Professional). Eens kijken of dit een kostbaar programma is. Is inderdaad veel te duur. Acrobat Standard 9.0 is veel goedkoper. Zou het daar ook mee kunnen? In de specificaties van Acrobat Standard 9.0 wordt met geen woord gerept over het linken van een audiobestand naar een afbeelding.


Groet, Antonius.
 
Laatst bewerkt:
Kan dacht ik inderdaad alleen met de pro versie, met de 'sound tool', onder advanced editing. Een andere oplossing is een videobestand maken van een still (=foto). Daar kun je dan audio onder zetten voorzolang als de video duurt.
Dat doe je bijv.met een videobewerkingsprogramma als Magix Videodeluxe of Pinnacle Studio.
 
Misschien voldoet een powerpointje ook wel?

Let namelijk wel op dat iedereen een webpagina kan openen (en het maken van wat jij wil is heel simpel). Maar niet iedereen heeft de benodigde reader om PDF te openen.
 
geluid aan een afbeelding koppelen

Even preciseren: Het uitgangspunt is een foto (.jpg), deze foto moet automatisch als dia worden weergegeven zodra je het bestand opent terwijl er tevens automatisch een geluidsbestand wordt afgespeeld zolang de dia wordt weergegeven. Het geheel wordt als bijlage in een e-mail verstuurd en moet dus ook door de meeste computers kunnen worden geopend en weergegeven.
Acrobat valt af doordat het professionele programma erg duur is. Een webpagina maken en die als e-mailbijlage verzenden zou misschien kunnen, als je met FrontPage tenminste van een .jpg een dia met geluid kunt maken. De vraag is of een browser dit correct weergeeft. De volgende mogelijkheid: een videobestand met toegevoegd geluid van het .jpg bestand maken (video-still+sound). Dit zou misschien met MS Moviemaker kunnen dat op de meeste computers standaard aanwezig is. De 'video' moet natuurlijk wel door de ontvanger geopend en correct weergegeven kunnen worden, dat laatste is net zo belangrijk. Tenslotte: in MS PowerPoint van één foto een dia maken (kan dat?) en een geluidsbestand eraan koppelen en dat als bijlage verzenden. De ontvanger moet dan wel beschikken over PowerPoint op zijn computer en ik moet de 'presentatie' dan niet als een PowerPoint 2007 bestand verzenden maar als een PowerPoint 2000 bestand bijv. (ivm neerwaartse incompatibiliteit).

Wat een gedoe voor zoiets simpels als een dia met geluid versturen!
De huidige applicaties zijn ongeschikt voor gewone mensen. De baten-kosten verhouding is volledig zoek (resultaat versus geïnvesteerde tijd+moeite+geld) De digitalisering van de wereld verkeert nog in het Stenen Tijdperk.

Antonius.
 
Ik weet niet precies waar je heen wilt met je bericht, rest er nog een vraag?

Overigens heb ik erg het idee dat je een kerstkaart wilt maken ofzo, ik denk dat het gros van de mensen over powerpoint beschikt.

En wat je overigens in Movie maker maakt word gewoon opgeslagen als .wmv en dat kan iedereen openen gewoon in Windows media player.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan