5.1 dolby surround set

Status
Niet open voor verdere reacties.

slinky

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Berichten
19
Volgens mij zitten hier genoeg film freaks met de daarbij behorende accesoires. Dus vandaar dat ik hier ff naar jullie mening benieuwd ben.

Ben dus opzoek naar een 5.1 dolby surround setje, het hoeft echt niet het beste te zijn maar wil gwn ff wat beters als die 2 simpele speakers die in je TV zitten.

Wil dus ook absoluut niet te duur gaan, meer als 300 euro heb ik er niet voor over. Ik heb zelf me oog op dit laten vallen:

http://www.alternate.nl/html/produc...X/-1037724/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Speakers

Wat vinden jullie hier van? En andere tips zijn natuurlijk ook meer dan welkom, heb geen haast met de aankoop dus wil gewoon kijken wat de beste prijs/kwaliteit verhouding voor me is.
 
Ik zou altijd zelf naar een geluidssysteem gaan luisteren in een winkel of bij iemand, en niet alleen kijken naar merk, specs of looks. En als je dat doet, zet voor de grap de subwoofer even uit, dan hoor je wat er over blijft..
 
Dat logitech set is schitterend om aan je PC te hangen, doet het geweldig, maar is voor "huiskamer gebruik" absoluut ongeschikt.... Daar heb je iets meer vermogen voor nodig om de films echt te "beleven"....

Op dat Philips set van Wehkamp kun je dus absoluut NIETS aansluiten (geen optical ingang, geen coax ingang(belangrijk als je DTS of Dolbysurround wilt hebben))

Dus kun je de HDX daar niet op aansluiten...

Zoek een schappelijk geprijsde receiver met de juiste coax en/of optical ingangen en koop een surround speaker set..... maar of dat voor € 300 gaat lukken...?
 
Waar je op zou moeten letten is dat het surround setje ook ingangen heeft voor audio en dan liefst coax of optisch....

Die Pana heeft wel een optical ingang (en de HDX een optical out) zodat ook 5.1 geluid dat van de HDX komt door de Pana als 5.1 wordt weergegeven....
 
Oke zo had ik het zelf ook al voorgesteld. Dus afgezien van de kwaliteit is deze geschikt?

Ik denk dat ik sowieso in een winkel wil luisteren voor het beste oordeel, maar weet jij nog dingen om op te letten qua cijfers? Want het wattage kan nooit alles zeggen in mijn optiek en frequentie bereik is vaak hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan