dvd converteren naar divx

Status
Niet open voor verdere reacties.

azurasoft

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
18
wie kan mij helpen ? ben bezig muziek dvd omzetten naar divx, deze wil ik afspelen op
mijn pioneer dvd navigatie in auto. als ik deze in de dvd speler doe en zet de auto op contact
speelt hij goed af ,geen probleem,, maar zet ik de auto van contact af , dan weer op contact speelt hij alleen video af en geen geluid , alleen als hij bij de volgende track is
krijg ik weer geluid ????.
waar gaat het verkeerd ,ik gebruik i m too dvd to divx converter.
gr azurasoft
 
Daar het iig geval 1x keer goed gaat, is er kennelijk niets fout gegaan met de DVD maar zit het probleem in de speler.
 
dvd converteren nar divx

maar als ik kant en klare avi muziek filmpjes van internet haal is het wel goed:confused:
 
heb je tracks dan in je avi ??
over het algemeen is dit één doorgaand geheel.

je kan het eens met een ander prog proberen
ik heb goede ervaringen met autoGK
 
divx

he eindelijk er reageerd iemand .
heb muziek dvd s daar haal ik de mooie platen tussen weg die zet ik om
in avi { divx} .
zet dus eerst de dvd om in avi , laat hem dan in windows movie maker knippen sla ze dan
weer op als avi ,dan brand ik ze met nero.
ze spelen wel af op mijn dvd speler in auto , maar als ik de auto van contact doe en even later er weer op heb ik alleen beeld en geen geluid , als hij dan een track verder is heb ik weer geluid ???
 
met welk programma haal je "de mooie platen tussen weg " ?? en hoe ??
in een dvd bewerken wil nog wel eens mis gaan.

wat moet het eind resultaat zijn (is vaak makkelijker naar toe te werken)
ik gok op allemaal losse avi's , van elk nummer één avi. (12 nummers = 12 avi's)

kan je eens de avi die je zelf gemaakt hebt en een avi waar het wel goed gaat
door gSpot heen halen en twee screenshot's hier plaatsen.
 
divx

ik gebruik im too dvd to divx converter om de dvd omte zetten naar avi , deze avi laad ik in windows movie maker ,knip de mooiste platen er tussen uit ,die sla ik op als avi
720 bij 400 zoveel .
deze avis zijn wel af te spelen geen probleem , maar in de auto krijg ik eerst wel geluid ,maar als de auto van contact af doe ,dan weer op contact heb ik geen geluid , als hij dan bij de volgende track is begint het geluid ook weer ??
zou het misschien aan de bitrate van de audio liggen .

bedankt trouwens voor je reactie
gr azurasoft
 
wat die bitrate betreft: ik heb geen idee, ik heb totaal geen kaas gegeten van spelers in de auto.
maar het lijkt mij dat de gewone mp3 bitrate's als 128 en 192 kb/s toch wel herkent moeten worden.
maar ik weet niet wat movie maker er van maakt.

ben ook niet zo'n fan van movie maker, zeker niet om een avi te bewerken.
als je het geknipt hebt hoelang doet ie dan over het opslaan??

je zou eens een keer kunnen knippen met VirtualDub, deze is speciaal voor avi, je hoeft 'm niet te instaleren (wel uitpakken) en is razend snel.
avi met een cbr geluid (constant bit rate) gaan met VirtualDub
http://www.virtualdub.org/
en met vbr (variabele bit rate) gaan met nandub
http://ndub.sourceforge.net/
 
kan je eens de avi die je zelf gemaakt hebt en een avi waar het wel goed gaat
door gSpot heen halen en twee screenshot's hier plaatsen.

ook wil ik je deze nog eens vragen, dan kan ik nl zien wat de codecs zijn en de container
en dan kan ik beter beredeneren wat er mis is (of zou kunnen zijn)
als de plaatjes te groot zijn voor het forum kan je ze via http://jpghosting.com/ doen

plaatje maken >> opslaan >> uploaden naar jpghosting >> kies voor "forum tumbnail 1 of 2" >>
en plak die link hier
 
zal je net zien is jpghosting van slag :eek::mad::eek:

virtualdub is gemaakt voor avi, is de extensie (3 tekens achter de punt) wel avi ?? of heet ie .divx
zo ja dan gaarne veranderen naar .avi
het kan ook dat met inladen in virtualdub deze de melding geeft dat de audio stream niet goed is
omdat het een vbr is.
als dat het is moet je nandub gebruiken

voor de rest wacht ik even tot jpghosting weer op orde is, of als je wil kan je ze uploaden naar een ander hosting
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=jpg+hosting&btnG=Google+zoeken&meta=
 
divx is avi net als xvid ,ze hebben allebei een extensie avi, maar virtualdub ,wil divx niet openen.
heb je de beide screen shots kunnen zien?

azurasoft
 
ik probeer hier is de eerste en nu de tweede
hoop dat je deze wel kunt zien
gr azurasoft
 
yep zo gaat ie goed, nu gaan we echt aan de slag.
ik heb jouw pic gedownload en er wat pijlen bij gezet.


  • [1] de lengte is correct, dat betekent dus dat de avi compleet is (niet kapot).
    [2] de codec voor het beeld (video, niet audio) is divx = prima.
    [3] hier gaat het mis, de configuratie van de codec is verkeerd. Aan een codec kan je heel veel instellen, dus je kan 'm ook verkeerd zetten (of een programma deed dat).
    [4] puur om ruimte te besparen zou je een minder grote video kunnen maken, er zit vast niet zo'n heel groot scherm in. (maar dit is voor later)
    [5] bij deze video zit de audio goed -normale mp3- maar in die andere is de audio kapot.
    [6] 128kb/s mp3 (2 channel) stereo.



heb je op de pc een codec pakket staan ?? zo ja welk en hoe oud ??
hoe oud is die pionnier (dit ivm wat ie wel en niet af kan spelen), codecs vernieuwen steeds, apparaten niet.
wat is je os (vista / xp) ??

ps download de nieuwste gSpot, hier kan als het goed is veel meer mee.
http://www.headbands.com/gspot/v26x/index.htm
 
bedankt voor je snelle reactie.
ga er even mee aan de slag , je hoort het zo snel mogelijk.
sorry , heb niet zo gauw gezien dat ik de fout melding hier moest plaatsen .
maar hij gaf 2 meldingen, 2 fouten ivm divx gebroken codec.
 
Laatst bewerkt:
heb hier een screen met een nieuwere g spot
trouwens heb klcodec 227.
en die pioneer dvd navigatie is van juni 2008.
ik draai onder xp prof
 
Laatst bewerkt:
deze laatste is een andere film dan die 2 hiervoor
deze laatste is volgens mij een niet gecomprimeerde avi.
klopt het dat de avi meer dan 1gigabyte groot is ?? en maar 5 minuten en 8 seconden duurt ??

even een stukje basis kennis:
geluid is heel makkelijk, je comprimeert het of niet en je slaat het op.
de extensie geeft de codec aan, bv. mp3 / .wma / .ac3 / .flac
sommige zijn 2 kanaals andere meer, denk maar aan een dvd met dolby 5.1 (voor 4 speakers één front speaker en een subwoofer.

video zit moeilijker in elkaar
je hebt beeld, audio, ondertitels en navigatie (hoofdstukken van een dvd)
en dit moet ook allemaal nog goed lopen ook.
hiervoor hebben ze de "container" uitgevonden (de naam zegt het al: er kunnen dingen in)
in de container doe je dus video en geluid en soms ook ondertitels en navigatie en de container zorgt ervoor dat het allemaal goed loopt.

-- ik weet niet of je wel eens een film hebt gehad waar de ondertitel niet gelijk liep, of waar het geluid niet gelijk liep. Je kan je voorstellen dat dit heel belangrijk is. --

avi is zo'n container, het is gelijk de meest beperkte, er kan alleen beeld en geluid in.
wmv idem
mkv is ook een container maar hier kunnen ook meerdere ondertitels in en ook meerkanaals geluid
dvd idem

een container zegt niet zoveel over de gebruikte codecs, in een avi zit meestal divx of xvid of een 264 codec en het geluid is meestal mp3.
je kan ook een avi maken zonder compressie, dit is ong 13gig per uur film
zonder compressie betekend ook zonder kwaliteits verlies, dit is handig bij video bewerken

in jouw laatste screen zie ik geen audio codec staan en bij video staat dv, (die dvc ken ik niet
dv = digital video en wordt idd gebruikt door programma's om film vanaf een camcorder binnen te halen
 
als je codec tweak tool nog een keer laat draaien krijg je die boodschap vast wel weer
je kan ook kijken of je 'm kan repareren met deze tool
scroll verder naar beneden tot "reset to recommended settings" >> vinkje bij divx >> next
ik betwijfel of het werk, maar nooit geschoten

je kan ook het hele pakket er af halen en een nieuwe instaleren, die je nu hebt is al aardig op leeftijd
http://codecpack.nl/klcodec.htm
lees even goed het stukje "Informatie en opmerkingen:" en kies dan welke versie je wilt.

om het makkelijk te maken (heb je de orginele nog ??) kan je het best opnieuw beginnen
omzetten naar avi met een divx codec en mp3 128kb/s geluid.
hierna kan je de avi knippen met virtualDub
http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=109

het enige wt ik aan deze tut wil toe voegen:
gebruik de knoppen keyframe (geel sleuteltje) om het laatste stuk goed te zetten (waar je knipt dus)
als je niet op een keyframe knipt kan het geluid scheef gaan, dus iets eerder of later dan de video.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan