Thuis-Netwerk (router-chaos)

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtremegamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
273
hallo, ik ben overlaatst overgestapt naar de digitale televisie wereld.
nu dit breng met zich mee dat de HD digicorder via een switch op de modem moet worden gezet in plaats van een router, nu ik had een thuis-netwerk opgezet met network magic , deze heeft een router nodig om correct te functioneren. zo doende heb ik achter de switch nog een router geplaatst. dit werk goed voor de 2 pc's en de printer , maar nu komt de volgende questie ^^

alle verbindingen van de router naar de pc's is via het elektriciteit-netwerk. (powerline - adapters)

ik heb nog een draadloze router nodig voor een verbinding te verzorgen naar het appartement hiernaast zo dat een persoon ook daar op het internet kan.

nu deze staat achter een powerline adapter waar vroeger een pc aan hing, maar de pc connecteert nu via de router en hierbij is ook nog een 4de pc aangesloten. nu is mijn probleem Network magic detecteerd de router en vind dat het daar bij blijft ^^ dus nu zie ik op die pc alleen de router en die andere pc voor de rest niets , en vice versa voor de andere computers. nu is mijn lang verwachte vraag "hoe los je dit op en eventueel het oplossen van de tijdsduur dat de transmissie van routers en switchen met zich mee brengt te beperken ?"



p.s. : heb al geprobeert DMZ zone in te stellen als ook Mac cloning beide het desgewenste effect geleverd

dank u voor u reeds verloren tijd

, Xtremegamer
 
Laatst bewerkt:
je koppelt 2 netwerken aan één dus er is toch wat configuratie voor nodig zodat een pc rechstreeks kan communiceren met een pc van het andere netwerk. denk dat het mss beter is dat je de 2de router als switch instelt (dhcp uit), dan heb je maar 1 netwerk meer en zou je van het probleem af moeten zijn.
 
draadloos dan ?

je koppelt 2 netwerken aan één dus er is toch wat configuratie voor nodig zodat een pc rechstreeks kan communiceren met een pc van het andere netwerk. denk dat het mss beter is dat je de 2de router als switch instelt (dhcp uit), dan heb je maar 1 netwerk meer en zou je van het probleem af moeten zijn.

ok ^^ en wat gebeurt er dan met m'n eene draadloze client ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan