Netwerkkabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RustyNail

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
6
Hallo,

Ik heb problemen met mijn pc, mijn internet werkt niet.
De netwerkkabel wordt niet herkend en er branden geen lampjes bij mijn netwerkkaart en router.

Zodra ik mijn huidige kabel los koppel van mijn pc en een laptop op aansluit heb ik wel internet

Zodra ik een andere kabel tussen zet die van pc naar laptop gaat werkt het wel, dan branden er wel lampjes bij netwerkkaarten.

Conclusie: Router werkt
Netwerkkaart werkt
Kabel werkt

Weet er iemand misschien wat er aan de hand kan zijn?

alvast bedankt!

Gr,

RustyNail

.
 
het kan zijn dat je netwerkkabel een zogenaamde cross-cable is. Sommige nieuwe netwerkkaarten herkennen die kabels en corrigeren de kabel zelf. Oudere netwerkkaarten zullen dat echter niet corrigeren.

Dit kun je simpel controleren door de stekkers aan beide zijden van de kabel te vergelijken op de afmontage. De volgorde van de kleuren moeten aan allebei de zijden gelijk zijn voor een normale kabel. Bij een cross-cable zijn de groene en oranje draadjes aan één zijde gekruist met elkaar.

Cotje
 
het kan zijn dat je netwerkkabel een zogenaamde cross-cable is. Sommige nieuwe netwerkkaarten herkennen die kabels en corrigeren de kabel zelf. Oudere netwerkkaarten zullen dat echter niet corrigeren.

Dit kun je simpel controleren door de stekkers aan beide zijden van de kabel te vergelijken op de afmontage. De volgorde van de kleuren moeten aan allebei de zijden gelijk zijn voor een normale kabel. Bij een cross-cable zijn de groene en oranje draadjes aan één zijde gekruist met elkaar.

Cotje


Hiervoor werkte het wel, plotseling is de verbinding weg gevallen.

En ja tis een crosscable
 
Probeer eens een nieuwe kabel tussen je PC en je Router, dan is waarschijnlijk gewoon je kabel defect.

Misschien dat opnieuw afmonteren het euvel verhelpt.

Cotje
 
Probeer eens een nieuwe kabel tussen je PC en je Router, dan is waarschijnlijk gewoon je kabel defect.

Misschien dat opnieuw afmonteren het euvel verhelpt.

Cotje

kabel werkt, als ik me laptop erop zet ipv pc dan heb ik wel internet.
en ik kan ook mijn pc met laptop verbinden, zo test ik de kabel en netwerkkaart en allebij werken dat is het rare ervan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan