Geen herkenning netwerkkaart -> geen internetn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elainetje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Berichten
23
Goedemiddag,

Gisteren hebben wij een computer hier gekregen. Was van iemand anders geweest, dus hoppa nieuwe XP erop en gaan (dachten we).
Helaas kan ik geen verbinding met internet maken. Volgens de helpdesk van Tele2 (rampenplan overigens) komt dat doordat hij mijn netwerkkaart/LANverbinding niet herkent.

Na veel zoeken enzo ben ik via een programmaatje erachter gekomen dat ik een Realtek RTl 8201 netwerkkaart heb.

En nu.. zit al de hele ochtend drivers te downloaden, maar blijkbaar kan ik de goede niet vinden.

Of doe ik te moeilijk en kan ik via het config.scherm alles vinden wat ik moet vinden.


Help help help
 
Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, Medion, HP, Compaq, Fujitsu Siemens, Acer, Packard Bell etc., geef dan merk en type van de pc.

Heb je een zgn. samengestelde pc, geef dan merk en type van het moederbord.
 
Ik kan geen merk/type ontdekken dus moet voor optie 2 kiezen, maar.. hoe ga ik daarachter komen?
 
Download en installeer PC Wizard, gratis: http://www.cpuid.com/pcwizard.php (download knopje linksboven op die pagina)

Start het programma op en je ziet precies wat er allemaal in je pc zit en nog veel meer.

Wat wij nodig hebben zijn merk en type van het moederbord.
 
Oke moest het even via usb stick overzetten, maar heb m erop staan.

Er staat alleen bij Fabrikant 'Niet nader omschreven' en bij moederbord 'Niet nader omschreven nVidia-nForce'
Daarna bij Bios 'Phoenix Technologies' en daaronder nog meer gegevens, maar wat heb je precies nodig?

Als ik op Moederbord klik krijg ik allemaal kopjes met oa algemene informatie. Daar staat allemaal 'Niet nader omschreven', behalve bij Product: NVidia-nForce
 
Dat is niet zo mooi, want dan komen we geen stap verder.

Je weet zeker dat er aan de buitenkant van de pc kast niet ergens een sticker zit met een merk en een type???
 
Nee ik zie er echt niets van.

Maar wat ik wel zie in dat programmaatje wat ik net moest zoeken is dat mijn netwerkkaart van Nvidia is? En dus geen Realtek zoals ik eerst had gevonden.
 
Dat is je chipset, maakt niet uit.
Over het algemeen herkent PC Wizard het moederbord wel, maar we geven het niet op...

Download en installer Belarc even, ook gratis: http://www.belarc.com/free_download.html

Opstarten en kijken of die je moederbord wel herkent...
 
Oke heb alles maar even gekopierd, dat is misschien makkelijker?


Operating System System Model
Windows XP Home Edition (build 2600) Enclosure Type: Desktop
Processor a Main Circuit Board b
1,67 gigahertz AMD Athlon XP
128 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache Board: nVidia-nForce
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 12/10/2003
Drives Memory Modules c,d
40,06 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
34,83 Gigabytes Hard Drive Free Space

SAMSUNG CD-R/RW SW-252F [CD-ROM drive]
SAMSUNG DVD-ROM SD-616E [CD-ROM drive]
Diskettestation

Kingston DataTraveler 2.0 USB Device [Hard drive] (509 MB) -- drive 5
SAMSUNG SP0411N [Hard drive] (40,06 GB) -- drive 0, s/n S01JJ10X385532, rev TW100-08, SMART Status: Healthy
SMSC 223 U HS-CF USB Device [Hard drive] -- drive 1
SMSC 223 U HS-MS USB Device [Hard drive] -- drive 2
SMSC 223 U HS-SD/MMC USB Device [Hard drive] -- drive 4
SMSC 223 U HS-SM USB Device [Hard drive] -- drive 3 1024 Megabytes Installed Memory

Slot 'A0' has 512 MB
Slot 'A1' has 512 MB
Local Drive Volumes

c: (NTFS on drive 0) 24,03 GB 19,48 GB free
d: (NTFS on drive 0) 16,02 GB 15,36 GB free

Network Drives
None detected
Users (mouse over user name for details) Printers
local user accounts last logon
Thomas & Elaine
16-12-2008 14:41:51 (admin)
local system accounts
Administrator
never (admin)
Gast
never
HelpAssistant
never
SUPPORT_388945a0
never

Marks a disabled account; Marks a locked account Microsoft Office Document Image Writer Driver on Microsoft Document Imaging Writer Port:

Controllers Display
Standaarddiskettestationcontroller
Primair IDE-kanaal [Controller]
Secundair IDE-kanaal [Controller]
Standaard Dual Channel PCI IDE Controller None detected
Bus Adapters Multimedia
Standard OpenHCD USB Host-controller (2x)
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller (2x) Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat
Standaardspelpoort
Communications Other Devices
None detected
Network Card MAC Address: 00:00:00:00:00:00 HID-compliant apparaat
HID-compliant besturingsapparaat van gebruikers
USB-HID (2x)
HID-toetsenbordapparaat [Keyboard]
Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord [Keyboard]
Logitech USB Wheel Mouse
Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat voor massaopslag (2x)
USB-hoofdhub (4x)
 
kan je niet gewoon even de kast openen en op de netwerk kaart zelf het merk en type lezen:rolleyes: en dan gewoon op de site van de leverancier kijken,, en als het een onBoard kaart is ( op je moederbord ) kijk je toch gewoon op de site van die leverancier :)
 
kan je niet gewoon even de kast openen en op de netwerk kaart zelf het merk en type lezen:rolleyes: en dan gewoon op de site van de leverancier kijken,, en als het een onBoard kaart is ( op je moederbord ) kijk je toch gewoon op de site van die leverancier :)

Daar zijn we geloof ik mee bezig, om merk en type te achterhalen om naar de site van de leverancier te gaan....
 
Oke kast openen lukt me misschien nog wel, maar waar vind ik dan de netwerkkaart
 
kijk goed aan de achterkant:) waar precies het stekkertje erin gaat en dan kijk je daar aan de binnekant viola dat is je netwerk adapter of kaart:),, en meestal staat daar wel een sticker met een type ( of op de kaart zelf met glitterletters iets van een merk)
 
@Elainetje

Weer heel veel info, maar nog steeds niet wat we nodig hebben....

Er zijn nog twee kansen:

1) http://www.gtopala.com/download/siw.exe alleen downloaden en op de exe klikken, kijken op die iets zegt over het moederbord

en anders zit er niets anders op dan de kast open te schroeven en te kijken wat er op het moederbord zelf staat
 
Bij Model staat allesn NVidia-nForce

Dan bij Version en Serial Number niets

En dan nog wat gekeken, maar voglens mij geen type e.d.


... pc maar omdraaien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan