meerdere computers voorzien van internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Berichten
69
Ik ben net verhuisd en heb sinds vandaag internet. Internet komt in dit huis binnen in de woonkamer (daar staat de router dus ook). Nou heb ik een aparte computerkamer waar ik meerdere computers wil voorzien van internet. Nou wil ik alleen niet meerdere kabels door de woonkamer hebben lopen. Wat is de beste oplossing om met 1 binnenkomende kabel in de computerkamer meerdere computers te voorzien van internet?
 
een kabel naar boven ,naar je computer kamer ,daar aan de router ,en dan de andere pc's er aan
 
Een wireless router, zodat je PC's een draadloze netwerkverbinding kunnen hebben.

Als je dat niet hebt, is het het gemakkelijkste om een kleine 8-poort switch te kopen en die te gebruiken. De ene kabel die je hebt, laat je dan lopen naar je computerkamer, je sluit die aan op de switch. De PC's die er staan sluit je dan ook aan op die switch met aparte kabels.
De switch zal alle DHCP request doorlaten tot aan de router en die kan dus antwoorden en IP-adressen uitdelen aan de verschillende PC's.
Geen verdere configuratie van die switch nodig, dat gaat trouwens niet op de heel goedkope modelletjes (en meer heb je niet nodig).
 
Ik heb het nu opgelost met een tweede router die ik nog had. Deze heb ik in bridge mode gezet. Nu heb ik alleen het probleem dat de verbinding helemaal niet stabiel is. Na bijvoorbeeld het opnieuw opstarten van computer is verbinding weer weg. Wanneer ik de router reset is de verbinding terug. Ook springt de verbinding constant weer weg als ik aan het internetten ben. Ook hierbij is het resetten van de router de enige manier om weer verbinding te krijgen. Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan