DVD's Kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
681
Beste mensen,

Welke DVD's (LEGE) kan ik het beste nemen? (+ of - en welk merk)...
En waar kan ik ze het beste kopen?

Kwaliteit moet gewoon normaal zijn, ik label niet.

Snelheid: 16X

Alvast bedankt!
 
Ik pak meestal platinium dvd+r 16x werken goed en vrijwel geen uitval of slechte ertussen,prijs 110 stuks voor 22,95 euro.
en bestel via www.bigdennis.com.
 
Laatst bewerkt:
Al een tijdje gebruik ik deze (leuke aanbieding trouwens :D
Van deze heb ik nog geen enkele disc weg hoeven gooien, en met mijn NEC 7200S kan ik ze op 20x branden.

Ik bestel via Opus, Cdrwinkel en nu dus ook via burnmedia-shop. Mijn eerste ervaring met burnmedia-shop was uitstekend. Een net leverbaar prduct werd vervangen voor iets gelijks, en ik kreeg zelfs wat extra. De verpakking van de producten was ook uitstekend, beter ben ik nog niet tegengekomen.
Over Opus en Cdrwinkel over het algemeen ook geen klagen, het verpakken van de producten is soms wel wat onder de maat in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Welke DVD's (LEGE) kan ik het beste nemen? (+ of - en welk merk)...
En waar kan ik ze het beste kopen?

Kwaliteit moet gewoon normaal zijn, ik label niet.

Snelheid: 16X

Alvast bedankt!

Voor de "normale" kwaliteit kun je tegenwoordig de meeste merken wel nemen. En dan is het een kwestie van shoppen op internet waar je het voordeligst uit bent. Als je het belangrijk vind dat je schijfjes lang meegaan en zolang mogelijk leesbaar blijven dan zijn de schijfjes van Taiyo Yuden het beste. Helaas zul je die niet in de winkel tegenkomen, maar enkele goede webshops verkopen ze wel. Goede tweede is dan Verbatim.

Kwaliteit is overigens niet af te zien aan een merk. Er zijn een paar fabrieken voor schijfjes en een heleboel merken. Veel merken wisselen nogal eens van fabriek waar ze inkopen. Waarschijnlijk omdat ze elders dan gewoon een lagere prijs hoeven te betalen.
Gelukkig is er wel een manier om te zien waar je schijfjes vandaan komen, dat is de mediacode. Iedere fabriek heeft zijn eigen code en zo kun je dus zien waar de schijfjes vandaan komen. Daarvoor zijn programma's ontwikkeld zoals bijvoorbeeld DVD identifier of DVD info (waar ik even geen link voor kon vinden). De goede en grote webwinkels zetten de mediacoder er vaak ook bij op hun site.

Een merk als Verbatim hecht waarschijnlijk iets meer aan kwaliteit dan een goedkope inkoopprijs want zij werken al lange tijd uitsluitend met schijfjes uit de Mitsubishifabriek (herkenbaar aan mediacode MCC met een nummer erachter). Nadeel van de hogere kwaliteit is wel weer dat ze wat duurder zijn dan bijvoorbeeld Philips of Platinum.

Waar je ook voor moet oppassen zijn de nep schijven. Natuurlijk zullen er bedrijven mee willen liften op de goede reputatie van een bepaalde fabrikant en dan gebruiken ze bijvoorbeeld dezelfde mediacode als Taiyo Yuden. Dus als je heel goedkope schijfjes van dat merk tegenkomt kun je beter andere kopen. En om het nog verwarrender te maken zijn ook weer niet alle schijfjes uit de MCC fabriek even goed. Andere merken gebruiken nogal eens een bovenlaag met hun eigen logo erop die niet zo goed is.

En last but not least hangt het natuurlijk ook af van je brander. Branders verschillen natuurlijk nogal eens van kwaliteit, maar ook niet iedere brander kan evengoed overweg met alle merken en typen schijfjes. Dat is dus een kwestie van gewoon eens uitproberen of een merk het goed doet. Als je dan een merk hebt wat goed bevalt, dan kun je het beste gewoon dat merk aanhouden. Mits het natuurlijk een merk is dat niet al te vaak van leverancier wisselt.

Dan hier een rijtje van wat grotere webwinkels op schijfjesgebied:
Opus
cdrwinkel
CD freaks
Big Dennis
Iwonatec
Soms loont het de moeite om eens te kijken of een van die webwinkels niet toevallig jou merk net in de aanbieding heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er meerdere malen mijn cd / dvd labels besteld, nooit problemen gehad.
 
Heel erg bedankt voor de informatie/moeite!
Hier heb ik wat aan!

Is dit een betrouwbare winkel/schijfjes: http://shop.cdfreaks.com/index/1/2/116/873

Alvast heel erg bedankt!!

Naar mijn idee is het hele lijstje wat ik noemde wel betrouwbaar gezien de verhalen op 't net die ik over ze tegen ben gekomen, anders had ik ze ook niet vermeld.
En als je daar Taiyo Yuden of Verbatim schijfjes besteld dan zijn de schijfjes gewoon goed. Andere merken hangt 't af van de fabriek waar ze vandaan komen zoals ik eerder al zei.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn idee is het hele lijstje wat ik noemde wel betrouwbaar gezien de verhalen op 't net die ik over ze tegen ben gekomen, anders had ik ze ook niet vermeld.
Da's mogelijk ietwat voorbarig. Gelet op jouw bekendheid op dit forum (datum van inschrijving) én het aantal gepostte berichten is het natuurlijk niet vanzelfsprekend dat wat jij schrijft ook zo is.

Als een moderator, bestuurslid of iemand anders met een aan deze site verbonden functie dergelijke dingen schrijft, dán mag je zonder na te denken aannemen dat 't klopt. Mogelijk dat het voor mij, zonder dat ik een functie bij de Helpmij bekleed, zo ook een beetje begint te werken. Ik denk niet dat ik het mij zou kunnen veroorloven een webwinkel aan te prijzen waar een koper bij de eerste en de beste bestelling genaaimachinedingest wordt. Ik zou "gezien" zijn bij de Helpmij.

Dus wees niet direct verontwaardigd als je een vraag krijgt omtrent de "veiligheid" / 'kwaliteit" van de genoemde winkels.

Drie van de door jou genoemde webwinkels behoren (ieder voor bepaalde producten) overigens wél tot mijn vaste leveranciers.
 
Laatst bewerkt:
Pasja, ik begrijp je post niet helemaal. Hoezo voorbarig?
Iemand vraagt naar de betrouwbaarheid van een webwinkel. Daarop zeg ik dat ik hem niet vermeld had als ik hem niet als betrouwbaar beschouw.

Begrijp je commentaar over verontwaardigd niet? Wie zegt dat ik verontwaardigd zou zijn?
 
Zo heel ingewikkeld is het niet. Jouw frase "anders had ik ze niet vermeld", betekent m.i. tussen de regels óók: "hoe kún je aan mijn woorden twijfelen?" Het is de toon die de muziek maakt. Neem bijvoorbeeld mijn reactie op nouw bericht hierboven. "Da's mogelijk ietwat voorbarig" Dat had ook een heel stuk minder diplomatiek verwoord kunnen worden.
Echter, het is allemaal niet zo belangrijk, laten we verder maar gewoon bij het onderwerp van de vraag blijven.

Prettige Kerst voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Zo heel ingewikkeld is het niet. Jouw frase "anders had ik ze niet vermeld", betekent m.i. tussen de regels óók: "hoe kún je aan mijn woorden twijfelen?" Het is de toon die de muziek maakt. Neem bijvoorbeeld mijn reactie op nouw bericht hierboven. "Da's mogelijk ietwat voorbarig" Dat had ook een heel stuk minder diplomatiek verwoord kunnen worden.
Echter, het is allemaal niet zo belangrijk, laten we verder maar gewoon bij het onderwerp van de vraag blijven.

Prettige Kerst voor iedereen.

Tja, misschien dat ik dan wat minder snel op mijn teentjes getrapt ben dan gemiddeld maar ik bedoelde er echt niets anders mee dan dat ik de door mij vermeldde webshops allen als betroubwaar beschouw. Wat jij er verder allemaal voor betekenissen achter zoekt dat is niet voor mijn rekening.

Wellicht dat je in soortgelijke gevallen in het vervolg misschien eerst per privebericht contact kunt opnemen met de poster om te verifieren of de dubbele boodschap die jij denkt te lezen ook zo bedoeld is? Vind ik persoonlijk een wat nettere oplossing dan meteen allerlei beschuldigingen te gaan uiten aan goed bedoelende bezoekers hier.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan