Vreemde PC en Router op netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijndv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Berichten
2
Hallo,

Ik heb net een nieuwe PC gekocht een XPS van dell.
Deze gebruik ik nu een week. Hier staat vista 32bit op.

Omdat ik samenwoon met een paar anderen, hebben we een router geplaatst.
Dit is een SMC router.
Nu was ik vandaag wat updates aan het downloaden voor mijn nieuwe pc wanneer ik merk dat het wel heel erg traag ging.
Dus ik ga zoeken. ik maak gebruik van een netwerk kabel, maar we hebben wel het wireless aanstaan. beveiligd.
Een van de andere bewoners maakt gebruik van zo'n stopcontact verbinding.
Wanneer ik onder Netwerk lokaties keek, stond daar PC_VAN_MAARTJAN
Maar die persoon woont helemaal niet bij ons. Ook zag ik dat hij bezig was met netwerk instellingen. mappen delen en niet delen. tot ik niets meer van hem terug kon vinden.
Het vreemde daarbij is dat als ik nu wil inloggen op onze SMC router, kom ik op een Siemens router uit. mijn bandbreete is enorm laag en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen.
Mijn PC zelf heeft geen wireless. alleen een lan kabel en die is aangesloten op de SMC router.

Weet iemand wat er gebeurt kan zijn?

Alvast bedankt
Martijn
 
Heeft jou PC toevallig draadloos internet? Misschien dat je draadloze verbinding aan staat en verbinding heeft met een of andere onbeveiligd netwerk. En dat je daarom niet in je eigen router komt. Kortom Heeft je pc wel contact met je eigen netwerk?
 
Het lijkt er inderdaad op dat ik gebruik maak van een ander netwerk, maar zoals ik al aangeef. Mijn pc heeft GEEN wireless mogelijkheid. Draadloos is dus uitgesloten.
Met mijn laptop heb ik ook gescanned naar andere draadlose netwerken, maar daar is er maar een andere van, die van de buren en die is ook beveiligd.
Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan