Adobe Fireworks: Frames opslaan als afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casjebasje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
408
Beste gewaardeerde helpers :thumb:,

ik heb een klein en waarschijnlijk gemakkelijk vraagje over Adobe Fireworks.
Hoe sla ik frames van een animated afbeelding op als een afbeelding, dus bijv. frame1 is frame1.jpg?
Of, misschien makkelijker voor mij, hoe zorg ik ervoor met niet al teveel moeite dat een tekst onder elke frame van een afbeelding komt? :)

Alvast bedankt. ;)
 
Je vraag is blijkbaar toch geen gemakkelijke.
Ik zal een poging wagen:
is die animatie van jezelf of heb je het ergens van internet?
 
Je vraag is blijkbaar toch geen gemakkelijke.
Ik zal een poging wagen:
is die animatie van jezelf of heb je het ergens van internet?
Van het internet.
Dit plaatje bedoel ik:
14070724141f52d6e0b55b.gif


Ik had eerst een programma die dit (ook) kon dmv een paar klikken met de muis.
Dus leek het mij logisch dat dit in een geavanceerd programma als Fireworks nog makkelijker moet kunnen.
 
Van het internet.
Dit plaatje bedoel ik:
14070724141f52d6e0b55b.gif


Ik had eerst een programma die dit (ook) kon dmv een paar klikken met de muis.
Dus leek het mij logisch dat dit in een geavanceerd programma als Fireworks nog makkelijker moet kunnen.
Met windows mediaplayer lukte het soms om animaties af te spelen (erna screenshots maken), getest, maar werkt nu niet.
Ik weet niet of je het tekenprogramma GIMP kent. Daarmee kun je gif-animaties ontleden.
jouw animatie bestaat uit 26 afbeeldingen.
Het is een ingewikkeld verhaal, je moet die animatie met Gimp openen. Dan alle lagen sluiten, de gewenste afbeelding/laag openen en ze zo 1 voor 1 kopieren. (ik ga ervan uit dat je elke afbeelding uit die animatie wilde kopieren).

Misschien dat anderen via Adobe weten hoe je die animatie moet ontleden.
 
Ik gebruikte eerst dit programma.
Waarmee ik met een paar knoppen alle lagen had.
Ik heb GIMP al heel lang op m'n PC, en ik gebruik het regelmatig.
Maar ik kan gewoon nioet geloven dat dát de manier is om alle lagen te krijgen als zo'n redelijk onbekend programma als ImageConverter Plus het met een paar klikken doet.
 
Ik gebruikte eerst dit programma.
Waarmee ik met een paar knoppen alle lagen had.
Ik heb GIMP al heel lang op m'n PC, en ik gebruik het regelmatig.
Maar ik kan gewoon nioet geloven dat dát de manier is om alle lagen te krijgen als zo'n redelijk onbekend programma als ImageConverter Plus het met een paar klikken doet.

Misschien kunnen we beter even terug naar eerste vraag van je:
"Hoe sla ik frames van een animated afbeelding op als een afbeelding, dus bijv. frame1 is frame1.jpg?"
Ik veronderstelde dat je die frames/afbeeldingen los wilde hebben en apart opslaan in bv MS Paint als jpg-bestand.
Nu ik het beter lees, bedoel je blijkbaar dat je die frames een naam wilt geven:
"frame1" ->"frame1.jpg"
"frame2" ->"frame2.jpg"
enz.

Als het zo is, dat kan dus met gimp, je kan lagen/frames hernoemen.
Met de door jou genoemde programma's heb ik helaas geen ervaring.
 
Ik heb even "getorrent" en heb het programma wat ik altijd gebruikte gevonden met een patch.
Nu ik dus de volledige versie heb, kan dit topic op slot, want alles is dus eigenlijk verholpen. :)

Bedankt allemaal en fijne feestdagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan