Computer herkent mijn camcorder niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adinda12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
3
Hoi!

Ik heb een probleem met mijn Canon MVX330i CamCorder, vroeger werd hij gewoon herkent door de computer (xp) maar sinds een half jaar niet meer. Geen plug&play en ook niks in Windows Movie Maker. Ik heb ook een andere camera geprobeerd maar die doet het ook niet. Andere firewire kabel, ook niet.
Ik heb toen van alles geprobeerd maar niks wilde lukken. Ik heb het toen maar opgegeven, maar nu heb ik een nieuwe computer en hier lukt het ook niet op (vista). De firewire kaart is gewoon goed, ik heb 3 verschillende kabels gebruikt, niks.
Ik weet niet meer wat ik moet doen... ik heb dit trouwens ook geprobeerd: http://support.microsoft.com/kb/927827/nl
Weet iemand wat het probleem is? Ik zou zo graag mijn filmbeelden van Costa Rica op mijn computer willen zetten en bewerken...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Alvast bedankt,

Groetjes,
Adinda Molenaar
 
Laatst bewerkt:
check op andere PC?

Hoi,

Wellicht ten overvloede, sluit je camcorder aan op nog 2 andere PC's in je naaste omgeving. Vista moet namelijk de camcorder herkennen, zo niet, dan echt een probleem met je camcorder. Al trouwens contact opgenomen met Canon?

Succes, groet:thumb:

Hoi!

Ik heb een probleem met mijn Canon MVX330i CamCorder, vroeger werd hij gewoon herkent door de computer (xp) maar sinds een half jaar niet meer. Geen plug&play en ook niks in Windows Movie Maker. Ik heb ook een andere camera geprobeerd maar die doet het ook niet. Andere firewire kabel, ook niet.
Ik heb toen van alles geprobeerd maar niks wilde lukken. Ik heb het toen maar opgegeven, maar nu heb ik een nieuwe computer en hier lukt het ook niet op (vista). De firewire kaart is gewoon goed, ik heb 3 verschillende kabels gebruikt, niks.
Ik weet niet meer wat ik moet doen... ik heb dit trouwens ook geprobeerd: http://support.microsoft.com/kb/927827/nl
Weet iemand wat het probleem is? Ik zou zo graag mijn filmbeelden van Costa Rica op mijn computer willen zetten en bewerken...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Alvast bedankt,

Groetjes,
Adinda Molenaar
 
tsja... ik heb al meerdere kaarten vernieuwd vandaar dat die gewoon goed is
en een nieuwe camera kopen dat zit op dit moment niet in mijn portemonnee.
Ik vind het moeilijk om het op andere computers te proberen omdat niet veel mensen een firewire poort hebben in mijn omgeving.
Maarja mocht iemand nog een geniaal idee hebben hoor ik het wel. Ik had al met Canon gebeld en de reparatie kost inderdaad evenveel als een goeie nieuwe. Dus dat zit er nu even niet in.
Ondertussen ben ga ik wel even op zoek naar iemand met een dv-camera.

Bedankt!

groetjes,
Adinda
 
Ik weet niet of het op jouw situatie van toepassing is, maar misschien helpt het.
Als ik mijn video wil capturen moet ik eerst mijn camera verbinden via de firewirekabel en dan pas mijn camera aan en op Play zetten. Als ik het anders doe, start mijn videosoftware niet goed op.
Succes! en houd moed.
 
hoi Benno,

bedankt voor de tip... helaas werkt het voor mij niet...
maar bedankt voor de moeite!

Groetjes,
Adinda
 
Hallo Adinda,

Weten doe ik het niet, maar nog een heel andere poging om je films op je PC te krijgen:
zoek in je buurt een videoclub en ga daar eens langs om bij iemand anders met een werkend systeem je films te laden op een USB-harddisk.
Dan weet je gelijk of je camera werkt en je kabel wel goed is.

In Zoetermeer heb je bijv. de Film- en Videoclub Zoetermeer en zo zijn er overal en nog ergens videoclubs. Op de website http://www.novafilmvideo.nl/ van de NOVA (nederlandse organisatie van video amateurs) vind je de clubsecretariaten.

Succes, Benno
 
Help!

Hallo!

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Ik heb een JVC GR- D270 dv camcorder, maar zodra ik de dv kabel aansluit met de windows xp en de camera herkent de pc het niet MEER. Daarvoor was het nog wel altijd zo, maar nu laat ie niks zien. Ik heb al paar keer gekeken waaraan het kan liggen. maar ik kom er niet meer uit!

Ik hoop heel graag dat er iemand weet wat ik moet doen.

Groetjes Rishal Poutsma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan