Geluid, HDMI en Plasma

Status
Niet open voor verdere reacties.

gobiuspictus

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
12
Hallo Experts,

Mijn laptop heb ik via de HDMI-uitgang aangesloten op een Plasmascherm. Bij het afspelen van een DVD werkt het beeld perfect maar krijg ik geen geluid. Ook videoclips van de harde schijf geven een perfect beeld maar ook geen geluid. Ik ga er vanuit dat HDMI beeld en geluid doorgeeft.
Is dit wel zo?
Wie heeft hier een verklaring en oplossing voor?
Dank,
Johan
 
HDMI geeft inderdaad audio en video door.

Staat het geluid van je HDMI uitgang wel aan? Zou je even moeten kijken bij je geluidsinstellingen van Windows (configuratiescherm).

Is het gemakkelijkst om mee te beginnen.
 
Dat moet het probleem zijn. Heb de hele laptop doorzocht maar kan nergens iets vinden wat betreft de HDMI-uitgang. Dus weet nu ook niet hoe het geluid op deze uitgang te configureren of activeren.
 
Probleem opgelost!
Uiteindelijk de instellingen in de windows geluidsconfiguratie kunnen aanpassen. Apparaat voor digitale uitvoer(SPDIF) geactiveerd, mediaplayer opnieuw opgestart en voilá het geluid schalmde via mijn receiver de huiskamer in.TOP!!!
Dank aan globe.
Johan
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

naar aanleiding van jouw informatie betreffende laptop en films via hd tv heb ik de volgende vraag:
ik heb een hd-ready tv met hdmi uitgang en wil een laptop/pc aanschaffen met ook een hdmi uitgang.

Wat zijn nu de minimale specificaties voor een laptop/pc om 720p films te kunnen bekijken? mijn huidige pc heeft een klosnelheid van 3 Ghz en is een pentium 4 (maar heeft geen hdmi uitgang). Nu heb ik vorige week een 720p film in deze pc gestopt en ook een programma waarmee je hd-films kunt afspelen op een pc en dat ging goed.
Nu heb ik een laptop gezien met de volgende specificaties:
Intel® Pentium® Dual Core processor T3200, kloksnelheid: 2 Ghz, werkgeheugen: 4 Gb DDR2, video: ATI Mobility Radeon HD3430. Nu is de kloksnelheid dus 1 GHz lager dan de pc die ik nu dus heb en mijn vraag is dan ook of dat te merken is bij het afspelen van 720p films of vormt dat geen probleem?

Bedankt.
 
Volgens mij zou elke laptop met HDMI-uitgang voldoende moeten zijn. Ik heb de laptop via mijn receiver op de HDMI-ingang van het plasmascherm aangesloten. De DVDs en videoclips van mijn pc geeft ie in 720p perfect door. Jammer dat ik nog geen blu-ray film heb kunnen uitproberen maar heb er het volste vertrouwen in.
 
dus de kloksnelheid is dan niet belangrijk? hoeveel Ghz heeft jouw laptop bijv?
 
Mijn laptop is 2,4GHZ. Maar elke laptop met HDMI-uitgang moet 720p toch moeiteloos kunnen afspelen, lijkt mij. Er zit niks anders op dan het te proberen!
 
dus de kloksnelheid is dan niet belangrijk? hoeveel Ghz heeft jouw laptop bijv?

kloksnelheid bij dual cores kun je nier vergelijken met je 'oude' pentium single processor.
een 2 ghz dual core is zeker weten sneller, je hebt 2 cores die het werk doen namelijk.
Grof gezegd kun je dus stellen dat je 4 ghz kloksnelheid zou hebben als het een singlecore zou zijn.

De laptop die je gezien hebt is prima om HD mee af te spelen!
 
Hohoho, bluray is weer wat anders dan 720i of 720p he!
Hddvd weer anders, ivm met steeds veranderende codecs ets en fileformat is een goed programma essentieel, nero speelt wel alles af alleen in ****kwaliteit.
Windvd 9 bluray is m.i. het beste maar het resultaat zal per schijfje schelen.
Kijk eens naar de specs van mijn pc en er zijn HDDVD's die niet perfect lopen!
Op een laptop, nee dan zal je zeker wat "uitdagingen" tegenkomen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan