Niet versturen, wel ontvangen en andere ongein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Einstein

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Berichten
132
Windows mail van een kennis wil niet versturen ondanks juiste instellingen van pop- en smtp-server en wachtwoord. Ook gecheckt via helpdesk van hetnet.nl. Pop3-server blijft maar melding geven van verkeerde naam en wachtwoord, terwijl ze juist zijn ingevuld. Ik heb het KPN-proggie dat alle instellingen controleert er op losgelaten en die zegt ook dat de instellingen juist zijn. Er zat een aantal berichten in postvak uit dat niet verwijderd kon worden. Dat is opgelost. Vervolgens werden de andere berichten in postvak uit verstuurd, terwijl het KPN-proggie juist nu zei dat er een probleem was met de verificatie. De verstuurde emails zijn echter nergens aangekomen. Livemail gedownload en ook die geeft hetzelfde probleem met de pop3-verbinding. Incredimail gedownload, data ingeklopt en no problemo. Ik heb twee mails naar mij toegestuurd, waarvan er één is aangekomen. Als ik vanaf mijn pc op zijn mail reageer, krijg ik ook een inlogscherm dat vraagt naar mijn pop3 wachtwoord. (Virus of malware?) Mijn Bitdefender geeft geen melding.

Het betreft een Medion laptop, met pre-installed software. Ik vermoed dat een niet meer aanwezig programma (bullguard AV, Norton of AVG Internet Security sporen heeft achtergelaten of dat Windows mail een of andere interne fout bevat. De windows firewall blokkeert zo te zien niets. Windows mail kun je helaas niet verwijderen en opnieuw toevoegen. Kun je de postvak in en postvak uit ook deleten, zodat het mailprogramma ze opnieuw aanmaakt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan