Zwarte beelden aan het einde van een opname bij Magix Video Deluxe 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Ik maak sinds kort gebruik van Magix Video Deluxe 2008 icm met een Sony harddisk camcorder. Dit is geen HD camera. Camera slaat de opnames in mpeg2 formaat op.

Nu heb ik het volgende probleem en Magix kan hier tot mijn verbazing geen enkele oplossing voor bieden behalve een noodoplossing.

Als ik vanuit de mediapool van Magix de opname naar de tijdlijn sleep om deze te bewerken heb ik aan het einde van elke opname zwarte beelden. Klik ik met de rechtermuisknop op het video object en kies dan frametable opnieuw aanmaken zijn de zwarte beelden weg als ik deze afspeel. Als ik de tijdlijn flink oprek zie ik nog wel de zwarte beelden op de tijdlijn. Vreemd genoeg als ik de opname direct vanuit de mediapool afspeel heb ik geen zwarte beelden. Sleep ik het naar de tijdlijn, dan heb ik deze zwarte beelden wel.

Heb al van alles geprobeerd. PC opnieuw geinstalleerd, laatste drivers, Windows update, update van Magix en tevens een patch gedownload. Niets helpt.

Heb diversen trail versies van videomontage programma's geprobeerd, zoals Powerdirector, Videostudio van Ulead, Movie Maker van Windows en deze hebben geen van allen last van zwarte beelden. Duidelijk een probleem in Magix.

Herkent iemand dit probleem en is hier een oplossing voor?
 
Bij Magix hebben ze hier geen oplossing voor. Ook niet op het forum voor videomontage.

Ondertussen ben ik er wel achtergekomen dat de zwarte beelden extra worden toegevoegd aan de opname. Niet zoals ik in eerste instantie dacht beelden te verliezen.

Met de bijgeleverde software van mijn camera heb ik de mogelijkheid om elke opname zg te trimmen. Kan hiermee dus het begin en einde trimmen van de opname. Als ik dan de opname na het trimmen binnenhaal en naar de tijdlijn sleep, heb ik geen zwarte beelden.
Helaas moet ik voor elke opname het trimmen apart doen.

Blijf het wel vreemd vinden dat andere videomontagesoftware hier geen extra zwarte beelden toevoegd.

Iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb nu ontdekt dat als ik elke opname binnen het programma, meegeleverd met de Sony camera, de bewerking video trimmen op uitvoer en deze dan naar de tijdlijn sleep van Magix Video Deluxe, ik geen zwarte beelden meer heb. Het programma van Sony heet Picture Motion Browser.
Met de functie video trimmen kan ik van elke opname het begin en einde korter maken en wegknippen. De opname wordt dan weer weggeschreven onder een andere naam.

Helaas kan ik dit trimmen niet voor alle opnames ineens doen en moet dit dus apart doen. Niet echt handig als je een film hebt van meer dan 140 opnames!

Nu vraag ik mij af, bestaat er een programma die deze handeling automatisch kan doen voor alle opnames?

Waarom heb ik na dit trimmen ineens geen zwarte beelden meer? Wat doet het programma met de opname?

Met bv Ulead Videstudio heb ik zonder deze extra bewerking geen extra zwarte beelden. Ook met Powerdirector en Sony Vegas. Allemaal trailversies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan