Shoutcast stream delen op thuisnetwerkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Havock

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
8
Dag netwerkers,

De situatie: 2 pc's die in een Windows werkgroep hangen, hebben allebei Winamp de hele dag op dezelfde Shoutcast zender staan.

De ene pc is via een netwerkkabel gekoppeld aan het DSL-modem, de andere gaat draadloos via hetzelfde modem naar buiten.

Twee afzonderlijke Winamps die dezelfde stream ontvangen lijkt me een beetje veel van het goede (qua bandbreedte) dus ik dacht: dat moet ook anders kunnen: de ene pc krijgt de streaming audio binnen en 'deelt' die als het ware over het LAN met de andere pc...

Is zoiets mogelijk, wat heb ik daarvoor nodig (plugin? server?) en hoe gaat dat in zijn werk?
 
de ene pc krijgt de streaming audio binnen en 'deelt' die als het ware over het LAN met de andere pc...

Inmiddels heb ik een oplossing gevonden, en... het werkt.

Voor de geïnteresseerden: ga naar http://www.shoutcast.com/download
Download en installeer SHOUTCast DSP Plugin
Download en installeer SHOUTCast Server

Start WinAmp
Selecteer OPTIONS -> PREFERENCES -> DSP/Effect -> Nullsoft SHOUTCast Source DSP

Ga naar tab OUTPUT en geef een poornummer op (standaard 8000) en een wachtwoord.

Start nu de server en klik op EDIT CONFIG.
Vul ook hier het poortnummer en wachtwoord in en sla het bestand op. De server moet worden herstart.

Just go to Winamp’s SHOUTCast Source window -> Output tab -> Press Connect.

Ga nu weer naar het Winamp's SHOUTCast Source venster -> Output tab, en klik op Connect.

Zet Winamp op de zender van je voorkeur, en loop naar een andere pc in het netwerk.

Stem op de server af met de knop ADD -> URL en vul daar het IP-nummer van de server in met daarachter het juiste poortnummer (dus zoiets als 192.168.1.58:1234).

Da's alles...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan