masterboot record voor windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene210879

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Berichten
160
Hallo allemaal,

Ik heb 3 hdd schijven in mijn pc zitten 2 ide 80 gb en een sata 160 gb,
Ik heb gisteren de 3 hdd schijven geformateerd en nu kan ik op geen enkele hadd windowds xp en geen windows vista installeren.

Hij geeft aan dat er geen geldig systeemvolume is voor de installatie ik denk dat ik de masterboot record ook geformateerd heb.

hoe krijg ik de masterboot record terug op mijn sata schijf omdat dat de schijf is waar ik windows op wil installeren.

Groetjes Rene
 
Master boot record is in gebruik als windows draait.
Niet daarvoor.

Op welke manier heb je geformatteerd?
Staan de jumpers goed?
Staat in je bios ingesteld dat er 1 schijf 1e hdd is? (niet de 1rst boot, dat is tijdens de setup een cd-rom speler)
 
Mijn bios staat goed ingesteld 1 dvd speler 2 sata schijf 3 floppy driver.

Ik heb geformarteerd met een cd die ik vroegr met partion magic 8 heb gemaakt.
Ik heb ze alle drie de hdd als NTFS geformateerd en mijn sata staat als active partie.

Windows geeft aan dat hij geen opstartbestanden kan kopieren naar de vaste schijf toe, overigs geeft hij dat bij alle hdd aan.

de hdd's zijn op dit moment leeg.
 
Met de sata zou dat kunnen. Soms is daar een driver voor nodig.
Kijk even bij de fabrikant ervan op de site.

En als je een andere hdd als master aansluit? Prim Master IDE? Jumper goed?
Kun je dan wel installeren?
 
Aan de sata schijft ligt het niet daar heb ik nooit problemen mee gehad.

ja ik heb een andere hdd gebruikt die als master stond ook de jumper maar ik kan daar ook niet op installeren.

jumpers bios ben ik nooit aangeweest
 
Probleem is op gelost de windows xp installatie loopt.

Ik heb gedaan: de 2 ide schijven losgekoppeld stroom en data kabel.

sata schijf opnieuw geformateerd in de bios stond hij niet goed die ik heb op 2 de opstarten gezet dus 1 dvd 2 sata hd.

Nu werkt het werkt het weer.

Bedankt voor het mee denken je hebt me wel geholpen door te zeggen of de bios goed was ingesteld daar had ik dus niet aangedacht
 
Jumper Bios? Wat is dat?
Nee, ik bedoel de jumper op de harddisk.

Probeersel:
1 harddisk aangesloten laten, de rest eraf. Ook maar 1 cd-rom speler.
De harddisk liefst op primaire master IDE aansluiten, en de jumper op de harddisk op master zetten.

Is de harddisk zichtbaar in je bios-scherm tijdens de opstart van de pc?
Kun ej nu op cd-rom booten en installeren?
 
ik heb dat ook zo gedaan zoals je het opschrijft en windows vista is nu aan het installeren.
 
Juist ja, mijn probeersel was dus ook een goede richting.
Na het typen / plaatsen van mijn post verscheen jou 2e post pas ;)

Fijn dat het weer gaat lukken :thumb:
 
Nu het volgende probleem. ik heb windows vista geinstalleerd het eerste gedeelte ging goed waar hij de bestanden kopieerd en zo en hij is vanzelf opnieuw opgestart en nu blijft de melding in beeld staat dat ik op een toets moet drukken om vanaf dvd optestarten maar dat wil ik niet hij moet nu van de schijf opstarten wat hij dus niet doet.

Hoe kan dat.
 
Nu dus in je bios de reeds geinstalleerde schijf als eerste boot disk instellen.
Dan zou het goed moeten gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan