PDF opslaan als JPG of iets dergelijks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik heb van iemand een PDF gekregen die ik graag op een website wil plaatsen.

Dan zal ik er dus eerst een JPG, PNG of i.d. van moeten maken maar ik weet niet goed hoe dit te doen.

Kan iemand me hiermee helpen?
 
Als het eenmalig moet kan dat online met zanzar
programma's als photoshop kunne het natuurlijk ook (opslaan voor web)

mvg leo
 
@rarevent: eens.

@ Bruce: maar als je het echt wil, kan je ook gebruik maken van
1. de mogelijkheid in acrobat reader om een 'snapshot' van een pagina uit de pdf te maken.
2. gewone printscreen functie.

Beide hebben hetzelfde resultaat: een kopie van wat op het beeldscherm te zien is. Deze kopie plak je vervolgens in een beeldbewerkingsprogramma. Van daaruit kan je een plaatje maken van je pdf. Je kan het trouwens ook plakken in een Worddocument. Verwacht niet al te hoge kwaliteit hiervan; je maakt een schermafdruk, de resolutie daarvan is laag.

Hoe?
1. Ga naar Tools> Snapshot tools. Er verschijnt dan een soort +. Hiermee kan je het gebied markeren dat je wil kopiëren. Open je beeldbewerkingsprogramma. CTRL+N om nieuw bestand te openen of open handmatig een nieuw bestand. CTRL+V of Edit> Plakken (of zoiets dergelijks). Je hebt nu het beeld uit de pdf in je editor. Maak er vervolgens van wat je wil :D

2. PrintScrn|SysRq knop indrukken om een kopie te maken van wat er op je beeldscherm te zien is. Gebruik ALT+PrintScrn|SysRq om alleen een kopie te maken van het actieve scherm. Open vervolgens je beeldbewerkingsprogramma. Verder gelijk aan 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan