vraag over opstarten van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
261
Beste helpers,
De laatste tijd heb ik alles in orde gebracht op mijn pc zoals backup maken enz enz.Maar stel je nu voor dat mijn pc niet meer wil opstarten,dus wanneer ik op de Powerknop druk en op de knop van mijn monitor en ik zie totaal niets gebeuren,wat dan??
Ik heb wel eens gehoort dat je dan een cd in je pc moet stoppen die heet opstart cd waarschijnlijk noemt men hem ook wel recovery cd of iets dergelijks.Ik kan geen Engels dus het kan verkeerd geschreven zijn.Als ik desbetreffende cd in mijn pc stop als mijn pc weigert wat moet ik daarna dan doen???Ik heb zo iets nog nooit meegemaakt (gelukkig).Ik heb Windows XP home op mijn pc staan.Is er iemand die het mij stap voor stap kan uitleggen wat ik zou moeten doen nadat ik de opstart cd in mijn pc heb gestopt?
GRoet Tunica/Sjaak
 
Hoi,

Als je de powerknop indrukt en er gebeurt niets dan hoeft dat niet specifiek aan je xp te leggen hoor dat kan meerdere oorzaken hebben dus zou ik even een vraag hierover op deze site stellen en dan wordt je verder geholpen.
Verders als je de opstart cd-rom wil gaan gebruiken zal je de dvd/cd-rom speler in de bios als first boot moeten zetten.
Dan krijg je in beeld waar dit wordt uitgelegd misschien heb je hier wat aan:
http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp


Modag
 
Laatst bewerkt:
opstarten

Hallo Modag.Boeld u met Deze site de site die u in het bericht heeft gezet?Verder schrijft u:Verders als je de opstart cd rom wilt gaan gebruiken zal je de dvd/cd rom speler in de bios als first boot moeten zetten.
Nu mijn vraag hier over:
Wat is Bios
Wat is First boot
En hoe moet ik dan de dvd/cd speler in die bios als first boot zetten?
Als het niet te veel gevraagd is (ik ben senior0 graag een eenvoudige uitleg en indien mogelijk een stap voor stap uitleg waarvoor mijn dank.Groet Tunica/Sjaak
 
Goedemorgen,

Met deze site bedoel ik Helpmij.

Ik zal nu even uitleggen hoe u in de bios kan komen
1 tijdens opstarten F2 of del drukken zo zal hij in de bios opstarten
2 d.m.v de pijltjes toetsen kan u door de bios bladeren en dan moet u zoeken naar boot priority en daar kan u aangeven dat u met de cd-rom wilt opstarten.
3 Is dit gelukt dan drukt u F10 en start de pc opnieuw op als u dan de bootable cd in de cd-rom speler hebt zitten start hij hiervan op
4 dan gaat dat verhaaltje van mijn link gelden

Maar nogmaals ik wil u niet bang maken als de pc niet wil opstarten kan het ook iets hardwarematig zijn bv. voeding moederbord etc.
Daarom mijn eerst even hier vragen, en als u opnieuw wil installeren bedenk dan wel dat u uw belangrijke bestanden ergens op heeft gebackupt want die bent u kwijt en tevens zal u de drivers van moederbord videokaart etc. weer opnieuw moeten installeren.

Maar we helpen u graag hoor.

Modag

Ps. ik ben vanavond weer op Helpmij ben naar een pc beurs toe
 
Laatst bewerkt:
opstarten

Hallo Ronnie 1 en Modag,
Beide bedankt weer.
Modag ik heb een keer opgestart en tijdens het opstarten F2 ingedrukt gehouden maar er gebeurde totaal niets.Wel heb ik F2 ingevoerd als printscreen toets voor het maken van printscreens in het programma Gadwin printscreen maar dat heeft er niet mee te maken neem ik aan.Ook heb ik de pc opgestart en tijdens het opstarten de Del toets ingedrukt en ingedrukt gehouden en ook toen gebeurde er niets.Verder had m.i. geen zin want ik kan dan toch niet met de pijltjes toetsen bladeren door de bios.Weet u welke toetsen ik wel kan proberen om in het bios te komen?Ik heb zeker geen computerproblemen op dit moment maar het is altijd makkelijk te weten voordat er ooit problemen komen,met de pc weet je het nooit denk ik maar.Groet Tunica/Sjaak
 
Je moet dan op een bepaald moment drukken..
Ik druk altijd vanaf ik opstart herhaaldelijk op de F2 toets om in de bios te komen..

Soms is die toets F1 soms F2 soms F10.soms DEL.
Maar altijd tijdens opstart drukken..

Meestal staat tijdens opstart druk op ....voor setup. even goed kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan