computer ziet andere niet in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregory1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik kijk al een geruime tijd mee en heb dankzij dit forum al heel veel oplossingen kunnen vinden voor mijn computer problemen. Dank u allen daarvoor!

Ik zit nu met een volgend probleem en hoop dat jullie me een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Mijn situatie is als volgt;

Heb een netwerkje (volledig XP), waarin een laptop draadloos aan een router (speedtouch) is gekoppeld en met deze kan ik maar geen toegang krijgen naar andere computers in het netwerk. Ik kan vanaf mijn desktop- pc ook niet pingen naar de laptop (melding: geen juiste machtiging), andersom weer wel?

De laptop ziet zichzelf wel op het netwerk en kan mezelf ook pingen, zodra ik de laptop bekabeld aan het netwerk hang ziet hij wel de andere computers in het netwerk en werkt alles naar behoren heel erg vreemd vind ik dit....?

Ook heb ik TCP/IP al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, twee nieuwe identieke gebruikers aangemaakt op twee verschillende PC`s, maar niets heeft tot nu toe geholpen.

Groet,

greg
 
Heb je de Windows Firewall, of ander software firewall, ook al uitgezet? Die houdt volgens mij de ping ook tegen.
 
Heb alle Firewalls uitgezet, maar blijf het vreemd vinden dat bekabeld alles naar behoren werkt en draadloos niet. Je zou haast gaan denken dat het in de draadloze netwerkkaart zit, maar wat? Alle instellingen zijn hetzelfde als die van de andere netwerkkaart?
 
De variant van de Firewall was effe een snelle ingeving. Maar ja, dat had je zelf al geprobeerd.
Ik zie op het web van allerlei probleempjes inderdaad met Speedtouch en de draadloze verbinding. Veel problemen worden opgelost door een recentere firmware-versie op de Speedtouch te zetten.
Maar je kan daardoor ook weer andere problemen erbij krijgen, doordat bijvoorbeeld de telefonie-functie dan weer niet goed werkt. (Soms schrijft de provider voor met welke firmware hun apparatuur goed werkt.)
Helaas heb ik geen kant-en-klare oplossing voor je....
 
Opgelost!

Dacht haast zeker te weten dat beide firewall`s van Kaspersky uitstonden! Dus niet.....topic kan gesloten worden!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan