Wacom Bamboo: Welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_rulez

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
209
Ik heb na wat zoeken op internet besloten dat ik een Wacom Pen Tablet wil aanschaffen voor het hobbytekenen op mijn pc.

Maar nu kan ik echt niet kiezen tussen twee pen tablets:

http://www.wacomshop.nl/product/nl/bamboo-tablet-nederlands.html (65 euro)

en

http://www.wacomshop.nl/product/nl/bamboo-fun-small-white-nl.html (80 euro)

Ik heb een laptop met windows vista erop.

Wat zijn de voordelen van de duurdere (zijn die er uberhaupt)?

Heeft iemand ervaringen met een pen tablet? Is een a-6 tablet niet te klein voor wat hobbytekenen?
 
duurdere wacoms

Dat zal wel zijn dat Wacom er duurdere heeft! ikzelf heb een wacom A4 formaat (over de 400€) je tekenblad word groter natuurlijk en dat is gemakkelijker vind ik, ik had vroeger ook zo'n A5 formaat maar heb het weggegeven omdat er geen drivers meer voor waren (althans ik vond ze niet) en de USB kabel was aan het "oplossen" deze werd zeer plakkerig!? (slecht kunststof voor de kabelafscherming?) De huidige werkt perfekt, in begin stelde ik ook rare dingen vast maar dat kwam omdat de bijgeleverde muis het tablet beinvloedde, als ik die ver genoeg weg zette werkte de pen perfekt. Bijgeleverde software was Paint light als ik me nog goed herinner.

Greats,

Baert R.
 
grotere wacoms zijn nauwkeuriger omdat de grootte van je tablet op schaal is van de grootte van je scherm. Dus hoe groter je tablet hoe rechter je lijnen kan tekenen uit losse hand, omdat ie minder gevoelig is. Als je handen een beetje trillen als je tekend zie je dit eerder bij kleinere wacoms dan grootte.

Een kleine wacom is makkelijker mee te nemen, en minder duur, waardoor het ook minder erg is als ie een keer stuk gaat.

De 2 wacoms die je linkte zijn qua afmetingen hetzelfde, alleen het software pakket, uiterlijk en extra penpunten verschilt. De witte heeft 3 penpunten en extra software. De zwarte vind ik persoonlijk mooier. Als je nog geen software hebt is de witte natuurlijk handig, al gebruik ik meegeleverde software vrijwel nooit.

Welke grootte past bij jou is onder andere afhankelijk van:

budget
of je hem mee moet nemen of niet
hoe lang je hem gaat gebruiken en waarvoor,

Als je de komende 10 jaar dezelfde wacom houdt, kan je het zien als een investering. Als je hobbytekent op hoog niveau raadt ik aan te investeren. als je hobby tekent voor de lol maar er niet richting professional niveau mee wilt gaan dan is een a6 formaat zeer geschikt. Als je hem dagelijks mee moet nemen (je zei dat het voor een laptop is) dan is een kleinere makkelijker. Je zou er eentje moeten lenen van iemand om gewoon te proberen of dat formaat lekker werkt.
 
Die zwarte pen tablet gebruik ik zelf ook. Op de knopjes zitten blauwe lampjes, is wel mooi:thumb:. Ik zou die eerste nemen;). Het enige nadeel is: op die zwarte zie je sneller dat er stof op zit. Of misschien is dat ook wel een voordeel, want dan weet je ook sneller wanneer je hem is moet afstoffen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan