Raar geluid bij branden DVD met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorg Baele

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
2
Hoi iedereen,

Ik heb een probleem wanneer ik een gedownloade film wil branden met Nero 7 Essential.

Wanneer ik m'n film brand op een dvd is het beeld uitstekend, maar het geluid is telkens heel raar. Veel ruis en het is precies of de gesprekken onder water worden gevoerd.

Ik heb eerst gewoon m'n avi-bestandje proberen te branden (want in Nero staat ergens dat hij de bestanden automatisch converteert), met het resultaat hierboven uitgelegd.

Daarna heb ik m'n avi-bestand eerst geconverteerd naar een mpeg-file. Ik heb dit geprobeerd met verschillende programma's, nl met WinAVI Video Converter, Internet Video Converter 1.50, ConvertXtoDvd 3 en nog een ander programma'tje waar ik de naam van ben vergeten (iets met AVI in). Ik heb dan geprobeerd deze geconverteerde bestanden te branden, maar het resultaat was hetzelfde ... slecht geluid!

Weet iemand hoe dit zo kunnen komen en kan iemand me dan een oplossing aanbieden om dit probleem te verhelpen?

Hartelijk bedankt alvast!

Prettige feestdagen,
Jorg.
 
Waar speel je film op af? Als je de gedownloade file eerst via de pc afspeelt voordat je gaat branden, heb je dat geluid dan ook?
 
Mijn pc is aangesloten op m'n tv en ik speel m'n films dus via computer.

Wanneer ik ze afspeel via pc is het geluid perfect enkel wanneer ik ze brand op dvd krijg ik dat rare geluid. Ik heb ondertussen ook K-Lite Codec Pack geinstalleerd, maar probleem blijft hetzelfde.
 
Lijkt toch op een probleem bij het decoderen van de audio. Ook kan het iets te maken hebben met het samenvoegen van b.v. een 5.1 signaal naar stereo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan