ronde hoeken maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
521
Ik ben een website aan het maken met dreamweaver en photoshop.
Met photoshop ben ik pas begonnen.

Ik wil een kader maken met ronde hoeken.
Daar heb ik een tutorial over gevonden.

http://www.photoshop-tutorials.nl/Basis/Ronde-hoeken.html

Daar werken ze met de Rounded Rectangle Tool (U).
Maar die ronde hoeken van dat "vierkant' zijn erg klein.

Hoe kan ik de ronde hoeken groter maken?

bvd
 
als je de rounded rectangle tool aanklikt, dan zie je bij de properties "radius" staan met een invulvakje met daarin een pixel waarde. (in het midden boven je canvas(tekenveld)). Hoe groter het aantal pixels, hoe ronder de hoeken.
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt.:thumb:
Ik vind het mooi om er een schaduw omheen te maken.
Maar naast de schaduw word het wit.
zoals bij dit plaatje:
attachment.php


Ik vind die schaduw zo een beetje lelijk.

Is er een oplossing voor dat ik de witte kleur ook transparant kan maken?
 

Bijlagen

  • rand2.gif
    rand2.gif
    1,1 KB · Weergaven: 109
Ik weet niet helemaal zeker of ik begrijp wat je bedoeld, want ik zie nauwelijks wit, maar ik denk dat ik weet wat het probleem is.

Als je deze blauwe knop in een nieuw bestand maakt, dan begin je met een leeg canvas. Je hebt dus alleen de background (achtergrond) laag. Wanneer je de rounded rectangle tool selecteerd en de blauwe knop maakt, dan maakt hij die standaard in een nieuwe laag, boven de achtergrond laag. Standaard heeft deze nieuwe laag zelf geen achtergrond, maar is doorzichtig. Je zult zien dat als je de Background layer (achtergrond laag) verwijderd, of het oogje uitzet zodat de laag onzichtbaar wordt, dat je dan een knop overhoud zonder witte achtergrond. Ook als je de knop dan een schaduw zou geven, dan gaat de schaduw niet over in wit, maar in transparant.

Belangrijk is dat wanneer je iets opslaat met transparantie, dus zonder een witte achtergrond. Dat je hem als .png opslaat.
Wanneer je hem als bijvoorbeeld jpeg opslaat, dan vult hij lege transparante delen standaard met wit. bij png gebeurd dit niet.
Van .gif bestanden heb ik geen verstand. Toen ik mijn probeersel op ging slaan als gif bestand toen maakte hij de schaduw zwart ipv doorzichtig.
png werkt altijd goed.

succes
 
als bijlage extra uitleg en het resultaat
 

Bijlagen

  • scherm2.jpg
    scherm2.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 66
  • button.png
    button.png
    9,3 KB · Weergaven: 43
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan