'Run as administrator'-optie afwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

nerd111

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
22
Hallo allemaal,

Voor een .bat-file moet ik de optie 'Run as administrator' gebruiken, alleen staat deze er niet (ook niet in het Ned.) als je klikt op de rechtermuisknop en shift + rechtermuisknop.

De file staat op mijn bureaublad en op alle andere pictogrammen daarop kan ik wel de functie 'Uitvoeren als...' gebruiken.

Vraag 1: Zou de 'Uitvoeren als...' functie mij wel helpen om de file uit te voeren als administrator?

Vraag 2: Als je inlogt als administrator, voer je de file dan als automatisch zo uit?

Vraag 3: Weet iemand hoe ik de 'Run as administrator'-optie er weer bij kan zetten?

Met vriendelijke groeten,

Jasper
 
Hallo allemaal,

Voor een .bat-file moet ik de optie 'Run as administrator' gebruiken, alleen staat deze er niet (ook niet in het Ned.) als je klikt op de rechtermuisknop en shift + rechtermuisknop.

De file staat op mijn bureaublad en op alle andere pictogrammen daarop kan ik wel de functie 'Uitvoeren als...' gebruiken.

Vraag 1: Zou de 'Uitvoeren als...' functie mij wel helpen om de file uit te voeren als administrator?

Vraag 2: Als je inlogt als administrator, voer je de file dan als automatisch zo uit?

Vraag 3: Weet iemand hoe ik de 'Run as administrator'-optie er weer bij kan zetten?

Met vriendelijke groeten,

Jasper

Hallo Jasper,

Vraag 1: Ja, als je Uitvoeren als gebruikt moet je het gebruikersnaam en wachtwoord van een administrator invoeren, dan wordt het programma met administrator-rechten uitgevoerd

Vraag 2: Ja, als je als administrator inlogt voer je alle bestand met die rechten uit (behalve in Windows Vista)

Vraag 3: Je kan proberen het volgende te doen: rechts klikken => nieuw => snelkoppeling (naar je script) => rechts klikken => uitvoeren als

Hopelijk helpt dit je,
Groetjes Nick:thumb:
 
Helaas

Dank je wel, maar dit lukte ook niet.

Ik heb Windows XP en mijn type account is 'beheerder' dus in het Engels 'administrator' dus is het dan niet zo dat ik het automatisch al open als 'administrator'?

Het bestand wordt wel geopend maar het lukt alleen niet... Misschien ligt het probleem dan wel daaraan...

Hopelijk weten jullie meer...

Mvg,

Jasper
 
Standaard hebben scripts geen Runas in het snelmenu. (Waarom weet ik niet)
Kan je wel zelf maken met onderstaande reg file (runas_BatFile.zip) toe te voegen aan register voor .bat bestanden. (Dubbelklik .reg bestand uit de zip)

Je kan ook een snelkoppeling maken naar de batch met de volgende regel.
Code:
runas /profile /user:Administrator C:\bestand.bat
 

Bijlagen

  • runas_BatFile.zip
    278 bytes · Weergaven: 116
Bedankt voor uw reactie

Dank je wel, ik zal even kijken!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie

Dank je wel, het 'Uitvoeren als...' staat er nu inderdaad bij, maar als ik bij 'Ander gebruiker',
Administrator als gebruikersnaam en het bijhorende wachtwoord typ, geeft het een foutmelding.

Iemand enig idee?

Mvg!

edit: de foutmelding is:
Fout! Gebruiksaccount beperking, mogelijke oorzaken:
1 - beleidsbeperking is van toepassing
2 - leeg ww veld
3 - vaste aanmeldingstijden

2 en 3 lijken mij vaag, dus het ligt waarschijnlijk aan 1, weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?
 
Ik heb daarvoor wel een wachtwoord ingesteld namelijk.

En er zijn geen aanmeldingstijden.

Dus alleen 1 blijft over, iemand ideeen?
 
draait je pc in een domein? (met een server dus),deze optie kan geblokkeerd zijn, je kan deze terug inschakelen in gpedit.msc (in start uitvoeren)
 
Weet ik niet

Bedankt voor je reactie.

Ik heb geen idee of mijn computer draait op een server (volgens mij eigenlijk niet, nu ik er over nadenk).

Ik heb gpedit.msc geprobeerd uit te voeren, maar toen gaf Windows een foutmelding dat het bestand niet kon worden gevonden...

Iemand?

Mvg!
 
Bedankt voor je reactie.

Ik heb geen idee of mijn computer draait op een server (volgens mij eigenlijk niet, nu ik er over nadenk).

Ik heb gpedit.msc geprobeerd uit te voeren, maar toen gaf Windows een foutmelding dat het bestand niet kon worden gevonden...

Iemand?

Mvg!

als je op een server draait dan geeft je pc een error als je je aanmeld zonder internetverbinding (kun je dit eens proberen aub)

Draait jouw pc windows xp Home Edition?

mvg Nick:thumb:
 
Niet op server, wel Home Edition

Bedankt voor je bericht.

Mijn computer draait niet op een server, dat weet ik nu zeker.

Mijn computer heeft de inderdaad de Home Edition XP service pack 3, dacht ik, maar ik weet niet of dat laatste van belang is.

Kan het daar aan liggen?

Mvg!
 
In Windows Home Edition kan je gpedit.msc niet uitvoeren...
Kan je eens proberen of je secpol.msc kan uitvoeren?

mvg Nick:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan