Netwerk Mac/Windows vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo,

Ik heb weer eens een netwerk vraagje,

Bestaat er een manier of progje om vanaf een windows machine via een netwerk op/vanaf een mac machine te schrijven/lezen?
Andersom is het geen probleem.(Tenminste dat werkt via een progje)

Alvast bedankt!
 
volgens mij vraag ik iets onmogelijks...............:confused:
 
Je zou eens een grafisch (als in reklameburo's, drukkerijen) of Apple forum op moeten zoeken.

Daar werkt de kantoor omgeving meestal gewoon met Windows netwerk en de Creatieve kant meestal met Macs...

Ik kom zelf ook uit de grafische industrie en ik weet dat Mac en Win samen in 1 netwerk kunnen werken. En voor zover ik weer kan een Mac idd zonder problemen schrijven en lezen in het Win netwerk.

Ook weet ik dat je Mac bestanden kunt lezen in het netwerk vanaf een Win PC....schrijven zal dan ook wel moeten lukken...maar hoe het werkt...dat durf ik je echt niet te vertellen!!!

Ik werkte zelf op kantoor van een drukkerij...de DTP afdeling maakte bestanden van het te drukken materiaal..die kon ik via het netwerk gewoon lezen ter controle op de PC...

Je weet nu nog niet hoe het moet.....maar je weet wel alvast dat het mogelijk is....

succes verder ermee

gr.

Nossie
 
Bedankt Nossie, via een Apple forum ben ik wel op een progje gekomen om vanaf een mac naar een windows machine te komen. Maar andersom nog niet. Maar ik zal idd eens gaan zoeken via een grafisch forum.

Het gaat niet eens om mac-speciefieke bestanden , maar om gewoon vanaf mijn vista-pctje een jpg-tje of mp3-tje of een filmpje of zoiets te kunnen lezen van een Mac.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan