Groen beeld na video-editing Windows Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

karensyork

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
7
Mijn Probleem: Ik probeer een video in elkaar te stellen, dus ik dload wat videos en zet ze in elkaar in Windows Movie Maker. Ik wou toen kijken hoe de video eruit zag (die kleine beeld rechtsboven) op WMM en het beeld was groen, ik hoorde wel geluid maar groen beeld!!. Hoe krijg ik dat weg?
 
Welk besturingssysteem heb je?

Als je de map vindt, probeer dit dan even:
Go to <Start Menu><All Programs><XVid><Configure Decoder>. In the <Output> options, choose <Compatibility Renderer> and click <OK>

Het gebeurt als je MPEG-4-bestanden als bronbestanden neemt. Is dat zo bij jou?
 
movie maker groen vlekken

Goedemorgen.

ik werk ondertussen al een tijdje met movie maker & vind dit een fantastisch programma. Alle probleempjes ( meestal kleine ) worden snel opgelost, maar sinds kort heb ik net hetzelfde probleem als bij jou !

als ik de film afspeel op tijdlijn, flikkeren er constant groene vlakken op mijn film... ik dan dit maar niet oplossen...

Hopelijk kunnen we het samen oplossen ?

mvg
tom weuts
 
goedemorgen.

wij hebben vista. Dus als ik het goed begrijp moet ik deze stap volgen :

Go to <Start Menu><All Programs><XVid><Configure Decoder>. In the <Output> options, choose <Compatibility Renderer> and click <OK>

...dan is het opgelost ?

mvg tom
 
Dat is een stap die het meest bekende probleem met Movie Maker groene balken oplost ja.
 
U ook. :D

Hopelijk lost het voor jullie beiden het probleem op. ;)
 
Hoi allemaal,

Ik heb volgens mij een zelfde soort probleem. Ik ben alleen een nitwit als het gaat om computers. Dus graag uitleg in Jip en Janneke taal voor mij... ;-)
Mijn vriend is namelijk de IT-er in huis en hij zit nu in Afghanistan.
Nu wil ik heel graag filmpjes voor hem maken, maar bij alle filmpjes die ik maak krijg ik een groen scherm in Windows Media Player. Windows Movie Maker gaat wel goed, maar Media Player niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Wat hierboven staat met Go to <Start Menu><All Programs><XVid><Configure Decoder>. In the <Output> options, choose <Compatibility Renderer> and click <OK>
heb ik al geprobeerd, maar er veranderde niets.
Daarnaast kan ik ook geen filmpjes kijken van uitzending gemist.nl ofzo. Daar krijg ik precies hetzelfde probleem mee.
Wie o wie kan mij helpen?
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes en bedankt alvast
 
James 007,

eerst en vooral het beste voor het nieuwe jaar...

ten tweede...lukt me niet om het groene gefilkker er tussen uit te krijgen...Geprobeerd met Xvid, met de instellingen ( filters ) af te zetten...

lukt me niet.... Nog steeds niet opgelost...

wat nu ?
 
Wat voor soort bestanden zijn je inputbestanden en naar wat voer je uit?
 
Ik weet niet of je er genoeg ruimte voor hebt, maar soms schijnt het te werken als je eerst uitvoert naar AVI, en dan die AVI weer inlaadt om hem opnieuw om te zetten naar WMV.

Ik weet dat het een moeilijke work-around is, maar dat is zowat de enige oplossing die ik nog tegenkom op het internet (terwijl veel mensen hetzelfde probleem hebben). :(
 
Dus...even recapituleren.

1. ik importeer mijn stukjes film in Movie maker. Dit gebeurt normaal gezien in wmv ( standaard ), maar dit kan ik veranderen naar .avi. Doen ?

Zoja, moet ik dan deze .avi files eerst converteren naar .wmv files ? Waar doe ik dit dan ?

2. alles is geïmporteerd en ik sleep mijn stukjes naar de tijdlijn ( en bewerk deze ). Huidg probleem : als ik mijn film afspeel op de tijdlijn dan flikkert in het scherm ( rechts boven ) groen.

Ik weet wat je bedoelt, maar ik weet niet waar ik dit moet doen....
 
Het gaat hem bij mijn oplossing niet om de invoerformaten, maar om de uitvoerformaten.

Jij zegt dat alle invoerfilmpjes (de dingen die jij op de tijdlijn sleept) origineel WMV-bestanden zijn. Aangezien dat zo is kan het niets met een XviD-encoder te maken hebben.

Een ander probleem dat meer algemeen bekend is, is dat de Movie Maker soms bij het uitvoeren naar wmv groen beeld maakt. Je kunt dus bij "video opslaan als" eens DV-AVI proberen te selecteren ipv wmv. Dat staat bij dat linkje "meer uitvoerformaten" zoals getoond in het filmpje.

Nu gaat het hem dus niet dat de invoer avi moet zijn, maar de uitvoer.
 
ahoi,

dat versta ik. Ik heb overal op het internet gelezen dat men vaak groene schermen krijgt na het publiceren van de film...maar zover ben ik nog niet. Ik ben nog niet aan het publiceren, ik ben mijn film nog aan het bewerken op die tijdlijn....als ik dan mijn -tot dan toe-gemaakt filmpje afspeel, dan flikkert het al groen op het scherm rechts boven...

Tot op 2.5 maand geleden nog geen enkel probleem en plots flikkert het scherm groen...

het flikkert zo hard dat je niet meer kunt zien waar en hoe te knippen, tekst bijzetten,...

dat is het probleem dus...

ik ben bijna ten einde raad.
 
Ik heb hetzelfde probleem bij moviemaker.

Ik heb een film gemaakt in moviemaker, als ik deze publiceer krijg ik een half groen scherm. Zelfde probleem als hier wordt genoemd. Ik heb de compatibility redener aangevinkt, maar wanneer deze aangevinkt staat is het onmogelijk om te publiceren. Moviemaker geeft altijd een foutmelding en moet worden afgesloten, in welk bestandsformaat ik ook opsla.

heb alles geprobeerd, geen idee wat ik er nog aan kan doen.

heeft iemand misschien een oplossing?

graag jullie hulp!!!

met vriendelijke groeten,

Ries van Ool
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan