laptop internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

liekemireille

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
37
hallo,

ik ben van plan een dezer dagen een laptop aan te schaffen.
Nu heb ik al een desktop pc met internet,graag zou ik op de laptop ook internet krijgen.
nu is mijn vraag wat moet ik aanschaffen om gebruik te kunnen maken van internet.
(ook zou ik graag willen weten hoe zit als ik dat ingesteld zou hebben, als ik bij vrienden daar de laptop neer zet,en via hun draadloos netwerk zou willen internetten,wat voor instellingen ik dan moet wijzigen)
Het is dus de bedoeling dat het een draadloze verbinding wordt,de desktop pc is xp en de laptop vista.
bedankt alvast

groetjes
 
Wat je sowieso nodig hebt is een Draadloze router.
Deze zijn te koop met verschillende snelheden G (54 Mbit) en N (300-450 Mbit) zijn de meest gangbare. Op dit moment zou ik zeker voor een N router gaan deze zijn al vanaf zo'n 50 Euro te koop.
De huidige laptops hebben al een draadloze ontvanger ingebouwd, dus daar hoef je verder niets voor aan te schaffen.
Uiteraard wil je de verbinding beveiligen tegen meelifters, dus een router die WPA2 ondersteund is gewenst.

Deze Conceptronic router is misschien wel wat. (Prijs ligt op ong. 60-70 Euro voor deze)
 
Laatst bewerkt:
kan je ook een voorbeeld geven bij alternate,want daar ga ik ook mijn bestelling plaatsen?
enne kan iemand me ook iets vertellen over het instellen,gaat zoiets makkelijk of vergt dat veel tijd en kennis?

groetjes lieke
 
Alternate voorbeelden:
De Sitecom WL-303 XR voor 59,- Euro
Of de
D-Link DIR-635voor 89,- Euro

Zelf heb ik ervaring met beide merken, die tot nu toe positief waren. Thuis heb ik een D-Link DIR-655 staan het grotere broertje van de 635 en daar ben ik echt super tevreden mee.

Het opzetten wordt door de tegenwoordige installatiewizards erg gemakkelijk, maar iemand met een beetje kennis er bij hebben kan nooit kwaad.
 
Laatst bewerkt:
als ik zoiets aanschaf volgt zich dan zichzelf,want ik wil wel mijn internet beveiligd hebben.
niet dat iemand op mij meelift.
en wat is het exacte verschil tussen die 2.
de prijs spreekt me wel aan,ik wilde er ook niet meer voor uitgeven.
het gaat mij er maar om,dat ik zowel buiten als op zolder kan internetten.
graag reactie alvast bedankt,jullie helpen hier super!
 
- er is in de praktijk denk ik niet zoveel verschil in de functionaliteit van die routers. het is meer een kwestie van smaak.
- bijna alle nieuwere draadloze routers hebben de functie om het draadloze verkeer te beveiligen (versleuteld). dat kun je instellen in de configuratiepagina van de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan