Kun je de kleuren veranderen van een plaatje/foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miekkie100

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
13
Hoi,

Ik ben niet zo'n expert in dit soort dingen maar kun je de kleuren van een plaatje/foto veranderen in andere kleuren? Zo ja, hoe kan ik dit doen?? Ik heb het geprobeerd met Openoffice maar daar krijg ik het niet mee voor mekaar.

Groetjes Annemieke
 
Als je photoshop tot je beschrikking hebt kan het daarmee, en anders zijn daar wel gratis alternatieven voor, zoals paint.net (niet de paint die op je pc staat geinstalleerd) en gimp.
 
Hoi,

Ik ben niet zo'n expert in dit soort dingen maar kun je de kleuren van een plaatje/foto veranderen in andere kleuren? Zo ja, hoe kan ik dit doen?? Ik heb het geprobeerd met Openoffice maar daar krijg ik het niet mee voor mekaar.

Groetjes Annemieke

Ja dat is mogelijk. Ik gebruik hiervoor het gratis programma GIMP.

In GIMP ga je naar: Kleuren >> Tint-verzadiging >> Selecteer een primaire kleur

Met de schuifregelaars kun je de kleurtoon, Lichtheid en verzadiging aanpassen.

Schermafdruk-Tint-verzadiging.png


Officiele GIMP-site waar je GIMP kunt downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al via GIMP geprobeerd maar dat lukte me niet.
Ik wil niet het hele plaatje veranderen in 1 andere kleur maar ik wil verschillende onderdelen veranderen in verschillende kleuren. Ik heb nu PSP gedownload maar het lukt me ook daarmee niet. GIMP heb ik inmiddels weer van m'n computer afgegooid.
Ben ook bezig geweest met verschillende lagen zodat ik elke laag een andere kleur kan geven maar ik krijg het niet voor mekaar.
 
Ik heb het al via GIMP geprobeerd maar dat lukte me niet.
Ik wil niet het hele plaatje veranderen in 1 andere kleur maar ik wil verschillende onderdelen veranderen in verschillende kleuren. Ik heb nu PSP gedownload maar het lukt me ook daarmee niet. GIMP heb ik inmiddels weer van m'n computer afgegooid.
Ben ook bezig geweest met verschillende lagen zodat ik elke laag een andere kleur kan geven maar ik krijg het niet voor mekaar.


Ik heb het juist over een enkele kleur veranderen: Zie het plaatje met de rode D verander ik in een groene D met de GIMP (zie mijn vorige bericht)

DAtint-rood.png
DAtint-groen.png


Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan