een avatar film maken met vuur en water

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley200101

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
6
ik heb een keer een filmpje gezien op youtube en toen zag ik iemand die net als avatar water en vuur kon laten bewegen ik wist dat je dat kan bewerken met de computer dus dit is mijn vraag:

wie weet er een (gratis) programma waar mee zoon film kan bewerken

(met moviemaker lukt het niet en pinnecal ook niet)



hiet vind je een link naar het filmpje dat ik eerder zij

http://video.google.nl/videoplay?docid=6052978822335016923&hl=nl
 
Je zou kunnen zoeken naar open source video editing software. Ik weet uit mijn hoofd niet wat er zoal te vinden is, maar misschien heb je geluk.

Met Max/msp van cycling74 heb ikzelf gemaakt dat ik met webcambeelden kan tekenen zoals in 1 van de nieuwe coldplay videoclips wordt gedaan. Ik klik op mijn vinger en vervolgens volgt hij die pixel. Dat programma kan je 30 dagen gratis gebruiken, maar is wel behoorlijk ingewikkeld en ik weet niet of je ook videos ermee kan opslaan. Als je goed bent in programmeren is het misschien leuk om ermee te experimenteren.

Eigenlijk zijn premiere en after effects het relaxed voor dat soort effecten, maar probeer open source software eens te vinden.
 
ja bedankt ik zal er naar zoeken ik hoop dat het werkt
ik ben wel goed met progameren en experimenteren dus ik zal het prbeeren




Je zou kunnen zoeken naar open source video editing software. Ik weet uit mijn hoofd niet wat er zoal te vinden is, maar misschien heb je geluk.

Met Max/msp van cycling74 heb ikzelf gemaakt dat ik met webcambeelden kan tekenen zoals in 1 van de nieuwe coldplay videoclips wordt gedaan. Ik klik op mijn vinger en vervolgens volgt hij die pixel. Dat programma kan je 30 dagen gratis gebruiken, maar is wel behoorlijk ingewikkeld en ik weet niet of je ook videos ermee kan opslaan. Als je goed bent in programmeren is het misschien leuk om ermee te experimenteren.

Eigenlijk zijn premiere en after effects het relaxed voor dat soort effecten, maar probeer open source software eens te vinden.
 
Wesle heb je iets gevonden? Want ik ben ook opzoek naar zo een programma, Heb pinnacle studio 12 maar hier mee kan ik niet zulke efecten maken. Als je wat hebt hoor ik het graag duchnl@hotmail.com
 
In de text van het filmpje vond ik dit:
Blender v.2.44
Dit is ook een programma,
misschien moet je dit even proberen;-)
 
In de text van het filmpje vond ik dit:
Blender v.2.44
Dit is ook een programma,
misschien moet je dit even proberen;-)

Blender is een 3d modelling programma. Wel open source, maar waarschijnlijk niet geschikt voor wat jij wil. Je kan natuurlijk altijd op de site kijken of er iets over staat, maar het is geen montage programma. Je kan de animatie frame voor frame maken in een tekenprogramma en die opslaan als .png. Je wilt namelijk een animatie zonder achtergrond, omdat de achtergrond het filmpje moet worden. Als je iets tekend zonder achtergrond in bijv. photoshop, en dat opslaat als png, dan kan je de reeks afbeeldingen importeren in bijv moviemaker en over je filmpje leggen. Nadeel is dat je frame voor frame (ongeveer 25 frames per seconde, maar mag ook minder) moet animeren. Met bijv after effects hoef je alleen wat instellingen aan te passen. Als je een plaatje als jpeg opslaat dan wordt lege achtergrond opgevuld met wit, vandaar png.

Dit kan je proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan