gebrande cd's in een cd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djfreezy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
30
hallo allemaal...

ik had n vraagje ...:
bestaat er ook een mogelijkheid om cd's zo te branden (dus niet mp3) zodat hij op een normale(oudere) cd speler die géén mp3'bestanden afspeeld, toch kan worden afgespeeld...

helpt t bijv. als ik het in een wav(e) bestand zou doen ofzo ?:eek: wie kan me helpen
 
Dat kan op 2 manieren: de gemakkelijke via Nero Smart Start of de minder makkelijke (=ook wel makkelijk) en da's via de hoofdapplicatie van Nero.

De laatste? Start Nero, kies voor het maken van een CD -> audio CD -> nieuw en selecteer de muziek in het rechter deelscherm en sleep deze naar links in dat deelvenster. Tot slot de knop branden.
Middels Smart Start? Dat behoeft geen uitleg -> volg de logische stappen op het scherm.
 
Laatst bewerkt:
en als ik ze zo heb gebrand..... dan kan ik ze afspelen op een cd speler die gééééén mp3-bestanden afspeeld ?(want volgens mij snappen jullie mijn vraag niet helemaal?:eek:)
 
Ja, nou en óf we de vraag begrijpen. Als je het zo doet zoals wij beschrijven (Bertus met plaatjes en ik met tekst), maakt Nero er een CD van die (theoretisch) overal in elke cd-speler gespeeld kan worden.
 
als dat klopt ga ik jullie straks als ik ermee klaar ben ff uitbundig bedanken ;)
(maar toch nog 1 vraagje; als ik mp3 bestanden op die cd zet zou hij het moeten doen zeggen jullie,,,, maar waarom doet een andere gebrande cd met ook mp3 bestanden en ook gebrand met nero het daar dan niet in ?:eek:)
 
Omdat Mp3 bestanden NIET door elke CD speler gelezen kunnen worden. Je zal ze wel als DATA CD hebben gebrand. Het toverwoord om MP3 bestanden om te zetten naar WAV is slechts het woord / de keuze van "AudioCD". Als je dié kreet vrij vroeg (zie mijn eerdere bericht) in Nero selecteert, dan komt het allemaal goed.
 
ik zal es proberen ;) hij is nu nero aan t downloaden... dat duurt nog n kwartiertje en dn gaan we het uittesten :cool:
 
Kijk anders naar de plaatjes in het linkje van Bertus en lees de beschrijving bij die plaatjes (=hetzelfde als de tekst die ik typte) Als je het op die manier doet, kán het eigenlijk niet mis gaan.
Enige voorbehoud is wellicht een CD speler uit 1986, tja, dáár zouden de cd'tjes mogelijk niet door gelezen kunnen worden.......................

ik zal es proberen ;) hij is nu nero aan t downloaden... dat duurt nog n kwartiertje en dn gaan we het uittesten :cool:
Ik hoop écht voor je dat de rest van de hardware en software iets moderner / sneller is dan het downloadgedeelte van je systeem.........................
 
Laatst bewerkt:
ik heb een: Rotel compact disc player RCD-855


btw: haha... 150 kbps kan ik niet helpen.... woon bij me ouders eh ...
 
Laatst bewerkt:
ik heb een: Rotel compact disc player RCD-855
btw: haha... 150 kbps kan ik niet helpen.... woon bij me ouders eh ...
Ik mag toch hopen dat je kB bedoelt ? Zo niet, dan download je met een snelheid van 18 kB/s. Wow, da's een snelheid van midden jarig 90.
150 kB is een aanvaardbare snelheid voor MP3, een programmaatje of een Microsoft update, maar dan houdt het ook wel even op.
 
Laatst bewerkt:
ja 150 kB ja (wat jij een aanvaardbare snelheid noemde (vind ik eigenlijk niet egt aanvaardbaar maargoed)

hij is BTW nu nero aan t installeren en dat duurt me togg lang :S snap niet waarom
 
ja 150 kB ja (wat jij een aanvaardbare snelheid noemde (vind ik eigenlijk niet egt aanvaardbaar maargoed)

hij is BTW nu nero aan t installeren en dat duurt me togg lang :S snap niet waarom
Wat voor pc (processor) heb je?
 
Zolang je geen natuurfilms of documentaires download van 700 MB in .avi vorm, is 150 kB een hartstikke leuke snelheid. Voor de beeldvorming: een MP3 van 4 MB duurt dan zo'n 30 seconden en dát vind ik héél aanvaardbaar.

geen flauw idee:eek::eek::eek:

maar hij is nu wel klaar met installerren
Download dit tooltje maar eens. Dan kom je álles over je pc te weten. (Downloaden kost je zo'n 25 seconden................)
 
Laatst bewerkt:
Mischien nog handig voor de topicstarter

Vele cd spelers ondersteunen geen cd + rw
dus je kan hem beter op een cd+r branden.
 
ben ik blij dat ik CD-R heb :thumb:

hij is nu aan t branden... (maar het klopt wel dat op een audio cd minder kan dan op een data CD togg ?)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan