bestanden delen over netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldspeedy4

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Berichten
457
hallo iedereen,

eerst zeg ik jullie al ik weet bijna niets over draadloze netwerken. Wat ik wel weet is dat ik een draadloos netwerk heb (dat is opgezet door telenet (belgische telefoonmaatschappijdinges)) waarop een desktop pc (verbonden via kabel), een wii, een laptop met xp en een laptop met vista. Nu zou ik graag bestanden willen kunnen delen tussen deze 2 laptops. Hoe begin ik daaraan? (liefst vanaf vista laptop)

hoop dat jullie het een beetje begrijpen

alvast bedankt en groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ga naar het netwerkcentrum en vink onderin bij "delen en verkennen" het delen aan. Vervolgens ga je naar een map of een bestand in de verkenner en klik je er rechts op. In het menuutje dat dan verschijnt zie je o.a. "delen....". De rest laat zich raden.
 
Ga naar het netwerkcentrum en vink onderin bij "delen en verkennen" het delen aan. Vervolgens ga je naar een map of een bestand in de verkenner en klik je er rechts op. In het menuutje dat dan verschijnt zie je o.a. "delen....". De rest laat zich raden.

En hoe kan ik deze map dan zien op andere laptop???
 
op vista druk start>netwerk moet je dit kunnen zien..
 
In XP idem dito. In de verkenner naar netwerk gaan -> volledig netwerk.

Alleen, omdat één van de machines XP bevat, ga je een "uitdaging" tegenkomen. Ik betwijfel of jij je netwerk "aan de praat" gaat krijgen.
XP hanteert als standaard netwerknaam MS_home, terwijl Vista de standaardnaam Workgroup hanteert. Je zal dus in XP de naam van het netwerk moeten veranderen naar Workgroup, anders kun je tot in de eeuwigheid der eeuwigheid delen inschakelen, de XP machine zal never en nooit de Vista machine zien (en omgekeerd).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan