videobestand ietsje versnellen / oppitchen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snatz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
33
Ik beschik over Windows Movie Maker, VirtualDub en TMPGEnc. Nu zoek ik een mogelijkheid om een videobestand (incl. geluid) ietsje te versnellen.

In de audiowereld heet dit pitch/timewarp. Maar in de beeldwereld krijg ik noppes resultaten gevonden.

Het is ook niet bepaald gewild, ik kan me dan ook voorstellen dat deze functie dan ook niet in de standaard programma's is meegenomen.

Iemand toch een idee?
 
virtualDub
de snelheid van het beeld kan je (dacht ik) aanpassen door de fps iets bij te stellen
maar het probleem is dan wel dat de audio uit sync gaat.
na even zoeken:
http://www.tutorialsroom.com/tutorials/av/modify_avi_speed.html

ja klopt zeggen ze hier ook.
oplossing:
geluid loshalen met vdub en opslaan als wav
de avi iets versnellen en opslaan

de wav iets vesnellen met een audio tool, nu loop ik vast want dit weet ik niet. misschien iemand anders ??

de wav omzetten naar mp3 en weer samenvoegen met de avi, mijn ervaring met een wav aan een avi hangen en dat vdub die dan zelf omzet naar mp3 is niet goed
 
bedankt,

echter als ik de fps aanpas gaat de video knipperen en is hij dus niet meer om aan te zien
 
er schoot me er laatst nog één te binnen
met bs-player kan je de snelheid omhoog gooien in kleine stapjes
moet er wel bij zeggen dat het lang geleden is dat ik bs gebruikte, dus ik weet niet hoe het er nu mee staat
 
Klopt, met BSPlayer kun je de playback rate instellen.

Maar ik moet de file zelf vesneld hebben.

Ik kan hem wel met BSPlayer versneld af laten spelen en dit videobeeld vervolgens met een progje als SnagIt of zoiets capturen, maar dan houd je geen kwaliteit meer over helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan