Film (MPG) terug zetten op Sony Handycam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
2
Beste Helpers,

Ik heb pas een sony handycam (DCR-SR35) gekocht. Ik heb de gefilmde bestanden een keer rechtstreeks gecopieerd naar mijn harde schijf en verwijderd van mijn camera. Maar de kwaliteit hiervan is erg slecht. Nu heb ik via de camera een test gedaan. Iets gefilmd en dat rechtstreeks naar de harde schijf gezet en via iMovie geïmporteerd. Dat eerste gaf weer slechte kwaliteit weer maar rechtstreeks naar iMovie gaat goed. Hier zijn de filmpjes wel goed van kwaliteit.

Nu wil ik dus mijn eerder filmpjes terug zetten op de harde schijf van mijn handycam maar ik krijg daar de melding Read Only. Is er een mogelijkheid om de eerdere filmpjes toch hierop te krijgen? Want de filmps omzetten naar een ander formaat (MPG4, MOV, AVI...) werkt ook niet goed. De kwaliteit blijft slecht. Mits ik iets over het hoofd zie en verkeerd doe.

Ik hoop graag een oplossing te horen van jullie.

HelpMij. Alvast bedankt.
 
Je werkt met een Mac? Daarop zou ik het zou gauw niet weten. Op een PC kun je in de eigenschappen van een map of bestand (klik erop met de r.muis) de functie 'alleen lezen' aan- of uitvinken. In het engels worden dit 'write permissions' genoemd, misschien dat je daar iets over kunt vinden op Mac fora. Maar of dit werkt is de vraag.. De bestanden die je terugzet moeten bijv. exact van hetzelfde formaat/extensie zijn.
 
Ja dat kan ook met de Apple alleen krijg ik geen toestemming om dat aan te passen. Helaas dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan