wacom bamboo

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
278
vandaag heb ik mijn wacom bamboo aan gekregen.

Ik heb de drivers geinstaleerd en alles werkt maar als ik wil beginnen tekenen
dan doet het raar.
als ik lange bewegingen maak dus een lange lijn ofzo dan gaat het vloeiend.
maar als ik korte bewegingen maak dan 'schokt' de aanwijzer een beetje.
ook voor de lange bewegingen schokt het als ik begin maar na 0.5 cm tekenen gaat het vloeiend.
dus het probleem is als ik veel korte lijntjes wil tekenen werkt ie niet zo handig omdat die elke keer een beetje schokt.

Ik teken in photoshop cs4 maar het schokt overal dus ook in paint ofzo.
 
hoi

ik weet niet of het hier aan ligt maar is er nog een andere muis aan je pc gekoppeld? gewone muis bijv? Dat kan beweging veroorzaken.

Verder zou het kunnen dat je visueel geheugen het niet bij kan houden bij korte bewegingen. Je zou kunnen kijken of hij ook schokt als je langzaam 1 korte lijn tekend, of dat het alleen schokt wanneer je snel meerdere korte lijntjes tekend.

Ik heb dit zelf met photoshop als ik lange tijd bezig ben en heel veel handelingen achter elkaar doe.

verder kan het formaat van je wacom ook invloed hebben op lijnen. Ik ben afgelopen jaar over gestapt van een graphire 1 a5 of 6 naar een intuos 3 a4, en dat zorgde wel voor preciesere lijntjes, omdat als je met een kleine wacom van links naar rechts gaat dan legt ie dezelfde afstand af als wanneer je op een a4 wacom bijv van links naar rechts gaat. Hij is dan dus ook gevoeliger voor kleine schokjes in je hand.
 
ik las net dat hij ook schokt als je lange bewegingen maakt. Ik denk dat het dan aan je computer ligt. Probeer zo weinig mogelijk (grafische) programmas open te hebben als je tekend of controleer dat je harde schijf niet te vol is. Je zou voor de zekerheid met wacom contact kunnen opnemen om na te vragen of het aan de tablet zelf kan liggen. Je videokaart is misschien aan een upgrade toe, of je ram
 
het is opgelost ik moest gwn usb muis uittrekken en photoshop starten met de wacom pen.

-thx-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan