hoe een spelletjes sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
150
ik heb R4 kaart in mijn nintendo gestopt
wanneer ik nintendo opzet krijg ik een menu met al mijn spelletjes
ik kies dan een spelletje en speel het
maar hoe kan ik vlug terug naar het menu gaan? ik gebruik nintendo ds
moet je steeds het spel volledig sluiten (dus altijd naar Quit op zoek gaan?) soms vind ik geen Quit in het spel... alleen Opties, ...

mijn zoontje zet dan altijd zijn nintendo op en af om terug naar het menu te kunnen en een ander spel te spelen. Is er geen veiligere methode?
 
Aan en uit zetten in niet schadelijk hoor. Maar in een R4DS zit ook een resetoptie.

Je moet dan in het opstart scherm op het 'R' symbool tikken zodat deze groen wordt.
Door nu TEGELIJK de ABYX en de twee Links en Rechts knoppen aan de achterzijde in te drukken zal je DS resetten.
 
als je midden in een game de nintendo op en af zet, ben je dan de savegame kwijt of blijft hij bewaren tot het laatste ogenblik zelfs als je op en af zet zonder te quiten?

reset knop is die ongeveer hetzelfde als gewoon nintendo op en afzetten? omdat het een jongen is van 7 jaar en nog niet zo veel kent van nintendo
 
of je je SAVEgame kwijt bent hangt af van het spel. Als deze tussendoor opslaat, dan niet, anders wel.

De resetfunctie doet inderdaad hetzelfde als je DS uit- en aanzetten.

hieronder wat info ovder de R4DS

Code:
FAQ:
Q = Vraag
A = Antwoord
Q: mijn softreset doet het niet, wat moet ik doen?
A: Start de DS op met de R4DS erin, ga dan naar games en kijk rechtsbovenin naar de R. Maak deze groen door er met je stylus op te tikken. Als je dan een spel
speelt klik je op R+L+A+B+X+Y en je gaat naar het hoofdmenu.  
Q: Ik kan geen cheats gebruiken , hoe komt dat?
A: Omdat er misschien geen cheats voor ingevoegd zijn. Zorg ervoor dat je minimaal firmware V1.16 voor je R4DS hebt geinstalleerd.
Lees ook de
cheat tutorial hierboven.  
Q: Moet de Nintendo DS geflashed worden om een R4DS te gebruiken?
A: Nee, dat is niet nodig  
Q: Ze zeggen dat een R4DS ook als passcard gebruikt kan worden. Wat is dat?
A: Dat is een kaartje die SLOT-2 start, hier kunnen ook GBA roms mee afgespeeld worden.
Software en Hardware FAQ:
V: Het systeembestand is beschadigd/werkt niet/ ontbreekt.
A: Het systeembestand van 4mb moet verwijdert worden en de R4 moet opnieuw opgestart worden om het bestand opnieuw aan te laten maken. Hoe doe ik dit?
Formatteer de R4 via windows en start de R4 opnieuw op. Verwijder het systeembestand niet.
V: Hoe werkt het saven? Kan ik de savebestanden backuppen op mijn computer?
A: Ja, dit kan. Na het saven in een spel worden er .sav bestanden op de R4 DS aangemaakt. Deze kun je in windows kopieeren en plakken naar de harde schijf.
Je kunt ze op deze manier ook weer terugzetten.
V: Ik krijg een "Failed to create archive error"
A: Hier kunnen 2 oorzaken voor zijn: De MicroSD kaart bevat niet genoeg (vrije) ruimte. Een tweede reden kan zijn er 512 bestanden op de MicroSD kaart staan.
FAT16 limiteerd de MicroSD tot het houden van maximaal 512 bestanden. Verwijder eerst een paar bestanden.
V: Ik krijg een "Archive has been damaged" error.
A: Hier kunnen 2 oorzaken voor zijn: Het archief is daadwerkelijk beschadigt. Dit kan door de R4 DS kaart niet opgelost worden. Ten tweede kan het archief van
een andere flashkaart gekopieerd zijn. Het kan niet direct afgespeeld worden zonder dat het bestand eerst geconverteerd wordt.
V: Ondersteund de R4 DS de Rumble pack en met de Opera Ram Expansion?
A: Ja

V: Ondersteund de R4 DS homebrew roms?
A: Ja

V: Wat is de batterijduur van de R4 DS?
A: De batterijduur van de R4 DS is hetzelfde als die van orginele DS cartridges. De R4 is zo samengesteld dat de maximale batterijduur behaald wordt.
V: Wat zijn de leessnelheden die de DS op de R4 DS kan bereiken? Zijn de leessnelheden gelijk met orginele DS cartridges?
A: Orginele DS cartridges hebben verschillende leessnelheden. Onze hardware is zo ontworpen dat deze snelheden zoveel mogelijk hiermee overeen komen. Tot
op de dag van vandaag zijn er geen problemen mee geconstateerd.
V: Werkt de Kopieer/Plak functie naast Microsoft Windows ook op Mac en andere Operating Systems?
A: Ja. De R4 DS ondersteund 'Mass Storage Device' volledig, en zou met iedere Operating System die dit ondersteund moeten werken.

V: Moet ik patches en extra software gebruiken om bestanden op de R4 DS te plaatsen?
A: Nee

V: Heb ik software nodig om de Nintendo DS met de R4 DS te laten werken?
A: Nee
V: In welke kleuren is de R4 verkrijgbaar?
A: Wit (buiten Europa) en zwart (binnen Europa) (Rutodes levert alleen het zwarte europese model)
V: Moet ik mijn Nintendo DS firmware flashen om de R4 te kunnen gebruiken?
A: Nee. Firmware hacks en andere truukjes zijn niet nodig om de R4 DS te gebruiken. Het aanpassen van de firmware zorgt ervoor dat jij je garantie op de
Nintendo DS verliest!
V: Welke talen worden door het Operating System van de R4 DS ondersteund?
A: Engels, Chinees en Japans worden op dit moment ondersteund.
V: Werkt de R4 DS op de gewone Nintendo DS 'phat' en op de Nintendo DS Lite?
A: Ja en dit zal ook zo blijven.
V: Werkt de R4 DS op elke Nintendo DS in de wereld?
A: Ja
V: Hoeveel bestanden passen er op de R4 DS?
A: De R4DS Adapter ondersteund 128 MB t/m 2 GB MicroSD kaarten. Op 1 GB passen ongeveer 22 spellen.
V: Heb ik een Passcard of ander Passkey device nodig om de R4 op de Nintendo DS (Lite) te laten werken?
A: Nee, er is niets voor nodig. Stop de R4DS met de MicroSD kaart in het NDS slot van de Nintendo DS (Lite) en zet de DS aan!
V: Is de Operating System/Firmware van de R4 DS upgradable?
A: Ja, en het beste ervan is, is dat dit erg simpel en veilig te doen via de officiele site
V: Valt de skin van het Operating System van de R4 DS aan te passen?
A: Ja
V: Wat is de officiele website van R4 DS?
A: <http://www.r4ds.com/>
 
van harte dank voor je tips en antwoord :rolleyes:
dus in elk spel zit een mogelijkheid om te "quiten", waaronder staat dit dan? heb zitten zoeken in bv Mario bros en vind nergens quit.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan