itunes audio cd branden,probleem met naam artiest en album

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopdendraaier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Berichten
3
Wie van u kan mij helpen? Sinds gisteren ben ik muziek aan het downloaden bij itunes. Toen ik een cd gebrand had kwam er geen melding bij te staan van de artiest en de titel van het nummer. Ik dacht er achter gekomen te zijn waar het probleem lag, ik had namelijk vergeten 'inclusief cd-tekst' aan te vinken. Nadat ik nu voor de tweede maal de cd gebrand had en hem afspeelde, was er weer geen melding te zien om welke artiest het ging en ook niet de titel van het nummer.

Weet iemand van u wat ik verkeerd gedaan heb? Of wat ik moet doen om wel de naam van de artiest en de titel van het af te spelen nummer zichtbaar te laten komen?

Ik ben 60 en heb wijnig verstand van computers. Bijvoorbaat dank voor uw medewerking.
 
Ik wil meer weten om je te kunnen helpen.
-Waarmee speel je de CD's af, een gewone CD-speler?
-En heeft die CD-speler wel een CD-Tekst-functie (kun je andere CD's afspelen met tekst)? -Wat voor CD heb je gemaakt? Als je vertelt hoeveel muziek (in tijd) er op de CD is gezet, weet ik dat.
 
Normaal gesproken als je een cd afspeeld op Window Media Player krijg je de naam v.d. artiest te zien en ook de titel. Ik heb geen gewone cd afspeler, wel een dubb.cd speler op m'n grote installatie, maar die geeft alleen het nog te spelen aantal nummers door en de afspeeltijd.

Waar het mij dus om gaat is dat ik al de gekochte nummers van i-tunes kan aflezen op Window Media Player van zodra ik die cd afspeel. Nu krijg je te zien dat de naam en titel onbekend is. Natuurlijk bewaar ik wel de lijsten van i-tunes als bewijs dat ik die nummers gekocht heb.

Mvg.Joop.
 
Je maakt (denk ik) dus een audio CD? Dat wil zeggen dat het mp3 formaat wordt omgezet in het audioCD formaat. Hier gaat het mis, de 'artiest-info' uit de mp3 wordt niet meegenomen bij het omzetten. Er zal een manier om dat te doen, maar ik werk zelf niet met die programma's, en weet ook niet waarmee je brand. De info over de artiest wordt meestal automatisch van het internet gehaald. De truuk is waarschijnlijk om het brandprogramma of Windows Mediaplayer opnieuw naar die info te laten zoeken. Functies waarmee dat zou kunnen zijn bijvoorbeeld: 'Tag' of (CDDB-) database of media info..
Kijk eens of je dat soort functies tegen komt in je programma's.
 
itunes audio cd branden,probleem met naam artiest en album,helaas nog niet opgelost.

Ondanks de enkele reacties die ik gekregen hen via het forum, waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank, is er nog steed voor mij geen begrijpelijke oplossing gevonden.
Nogmaals, ik ben geen computer deskundige, dus heel veel termen die voor de deskundige onder u dagelijks gebruik zijn, is voor mij een wir war. Waarom de titel v.d. artiest en de titel van het nummer mee branden zo belangrijk voor mij is, is omdat ik een heel nare ervaring heb gehad met cd's die ik destijds gebrand heb bij o.a. Limewere en ander van dat soort programma's, dus gratis. Via itunes kan je per nummer kopen, krijgt officiële lijsten van dat wat je gekocht heb, enzovoort, dus legaal. Kan je zeggen, koop een cd in de winkel, iets wat ik ook doe, maar dan heb je vaak dat je zeker bij verzamel cd's de zelfde nummers tegen komt, of nummers die je eigenlijk niet wil hebben. Via itunes kan ik dus mijn favoriten zelf bepalen. Ik hoop niet dat u dit ziet als reclamen maken of zoiets, ik probeer alleen uit te leggen wat voor mij zo belangrijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan