Streaming video probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwekkel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2003
Berichten
46
Hallo,

Ik woon in het buitenland en heb helaas niet de meest supersnelle internet verbinding.
Het is ADSL 8mb/1mb welke gedeeld is via een router over 5 pc's. Nu wil ik graag wat Nederlandse programma's terugkijken b.v. uitzending gemist op SBS6. Probleem is dat de weergave zomaar stopt en soms na enkele minuten weer verder gaat of het geluid gaat verder maar het beeld is dan net een diavoorstelling. Als alle andere pc's uitstaan werkt het nog wel maar kan natuurlijk niet verlangen dat anderen niet op Internet kunnen als ik tv wil kijken.

Mijn vraag is of het mogelijk is om de stream eerst op te nemen. Ik heb geprobeerd met WM Recorder, werkt perfect maar neemt ook dezelfde fouten op.:shocked:

Of zijn er bepaalde instelling in de router of mijn pc waarmee ik het kan verbeteren?

Alvast bedankt.
 
In de (NL-talige ) WindowsMediaplayer zit onder Extra > opties > prestaties de functie 'Netwerkbuffer' . Als je die handmatig op een minuut zet, heb je dan een beter resultaat?
 
Hallo,

bedankt voor je reactie. Trouwens helemaal vergeten in mijn post op 2 januari: het allerbeste voor 2009!

Heb de buffer nu op een minuut gezet en het gaat nu al een stuk beter. Inmiddels heb ik toch ook wel het gevoel dat het ook aan de streaming van SBS ligt. Het valt mij op dat zelfs wanneer alle andere computers uitstaan het nog steeds af en to stopt. Ook bij kijken op een andere pc. Met b.v. uitzendinggemist.nl geen enkel probleem. Maar als ik het goed begrijp gebruiken ze niet hetzelfde formaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan