Super(programma) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

axisrules

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Berichten
68
Goedenavond allemaal,

Ik ben hier een bestand HD-aTV Olympic Closing Ceremony.mpeg
Ik wil dit bestand op een DVD zetten.
Ik heb via andere topics gelezen dat dit het beste kan met SUPER.

Ik heb hier een probleem en een vraag.

Probleem:
1 van de systeemeisen is dat je 20 GB ruimte hebt op de partitie van je OS.
Ik heb:
C:\ 881Gb waarvan 275 vrij
D:\ 465Gb waarvan 5 vrij
E:\ dit is waar mijn OS is op geinstalleerd 25Gb waarvan 3.4 vrij
F:\ 25Gb waarvan 25 GB vrij

Ik was bezig met het omzetten van de .mpeg naar een bestand die geschikt was voor de DVD. Ik heb output container gezet naar Automode for DVD (een functie in SUPER)

Het duurde echt VERSCHRIKKELIJK LANG, en dat was alleen het "voorbereiden"
Hij heeft ongeveer 1.7 gig "ge encode" waarna hij een error had.

Hoe kan ik zorgen dat hij niet stop omdat er geen ruimte meer over is op partitie E?
Ik heb ruimte zat op de andere schijven. Ik kan met geen mogelijkheid 20 gig vrij maken op partitie E. een oplossing is op schijf F windows installeren en dan omzetten maar dat is een oplossing die lang duurt dus ik heb liever een alternatief.

Nu een vraag:
Als ik Automode van super gebruikt, zal ik dan optimale kwaliteit hebben op mijn DVD? Dit bestand is een HD film (wat mijn TV wel kan laten zien maar mijn speler het niet kan afspelen) en ik wil het hoogst mogelijk kwaliteit hebben.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
 
ik heb zelf super er niet op staan, maar de meeste progs kan je wel instellen waar de temp map moet staan.
kijk eens bij de opties van super.
 
Hoi,

Tja ... het zit 'm vast op je opstartpartitie met je OS
OS ..... ???
Je hebt dus een (virtueel-) geheugenprobleem op deze schijf.
Mogelijk kan je het virtueel geheugen lokaliseren op een andere schijf/partitie, maar wat jou OS nou is .... ???
 
Je hebt voor Super waarsch. geen 20 Gig nodig op je systeempartitie. Wat je wel nodig hebt ligt aan de lengte en het formaat van de film voor en na encoding. Maar die 3 GB is denk ik wel erg weinig.
Wat voor computer heb je (processor/frontsidebus/hoeveel ram)?

Om je beter te kunnen helpen, zou je een screenprint van een Gspot analyse hier kunnen plaatsen. Gspot is het gratis Videoanalyse programma, dat info geeft over codec, formaat, etc. Zie link. Open je mpg bestand in Gspot, druk Printscreen op je toetsenbord, plak dit in Paint, en sla op als .gif (Als jpeg wordt ie te groot). De .gif kun je hier als bijlage plaatsen.

http://www.headbands.com/gspot/v26x/index.htm
 
Even mijn systeem Informatie:
Mobo: Gigabyte P35c Ds3r
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66
Ram: 4X1 gig 800mhz
Videokaart: XFX 8800GT 512 mb
OS: Windows XP media center 2005 32 bit
1 hd van 500 gig (D:/)
2 hd's in raid 0 (C:\ E:\ F:\)

Er komt voordat Super is geopent een waarschuwingsvenster waarop staat dat ik geen 20 gig vrij heb. Mijn OS staat op E:\ en ik heb super in C:\program files geinstalleerd.

Ik zie nergens waar ik de Temp folder kan veranderen
Ik kan wel de output folder veranderen (C:\program files\........)

Helaas heeft de programma Gspot geen informatie over het bestand.
Ik kan wel zeggen dat het niet corrupt is. Ik kan hem gewoon starten en loopt synchroon tot aan het einde.

Bedankt voor de reacties en ik hoop echt dat iemand een oplossing voor mij heeft.

mvg.
 

Bijlagen

  • gspot.gif
    gspot.gif
    191,2 KB · Weergaven: 54
Aan je hardware zal het niet liggen (leuk spul voor een Efix Mac by the way).
Super maakt waarsch. een temp folder aan op je systeempartitie. Die heeft bij jou onvoldoende vrije ruimte. Sowieso lijkt me een systeemschijf waar 21 Gig op staat, en voor 85% vol zit niet heel prettig werken..
Die '20-GB waarschuwing' kun je in Super uitschakelen.
 
Aan je hardware zal het niet liggen (leuk spul voor een Efix Mac by the way).
Super maakt waarsch. een temp folder aan op je systeempartitie. Die heeft bij jou onvoldoende vrije ruimte. Sowieso lijkt me een systeemschijf waar 21 Gig op staat, en voor 85% vol zit niet heel prettig werken..
Die '20-GB waarschuwing' kun je in Super uitschakelen.
Ik weet hoe je dat waarschuwingvenster moet uitschakelen maar dat lost mijn probleem niet echt op.
Werken op een schrijf van 25 gig is voldoende vind ik zelf, alleen werken met SUPER is een beetje irritant.
 
Het lukt nog steeds niet.
heeft iemand een alternatieve programma die mijn taak aan kan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan