Video bewerken - welk programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enrico73

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
22
Hallo allemaal!

Sinds een paar jaar werk ik met Pinnacle Studio Versie 10.5 (onlangs ge-updated naar 10.8), maar na een zeer vervelende ervaring, en omdat het sowieso een programma is dat je er nogal makkelijk uit kukelt, ben ik misschien wel op zoek naar iets anders.... Nu zag ik in de winkel het programma Corel VideoStudio proX2 Ultimate....
Iemand daar ervaring mee? En nog mooier, ook ervaring met Pinnacle? Zodat je het verschil goed weet....Heb net een demo gedownload dus die ga ik ook wel eens goed bekijken...

En weet iemand soms ook hoe de video programma's van Magix zijn?

Die vervelende ervaring was trouwens dat, na weken werk en eindelijk af, mijn vakantie film ineens foetsie was.... de originele beelden heb ik nog wel, gelukkig, maar de bewerkte versie is zomaar verdwenen. Dus als iemand hier ook nog tips voor heeft????
 
Hallo,

Ik werk ook al sinds versie 8 met Pinnacle, in het begin was het een geweldig programma, maar ik weet niet wat het is met de laatste versies. Ik kan bijvoorbeeld geen films meer exporteren MET GELUID. Ik weet niet of Pinnacle het geluid niet belangrijk vindt, maar het is toch vrij irritant om naar een film zonder geluid te kijken.
Ik heb geen ervaring met Corel VIdeo, maar wel met Photo, en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n fijne photoshopper gehad....

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Hey Blindman!:cool:

Bedankt voor je reactie.
Ja jammer hè van Pinnacle. Ik ken een aantal mensen die ook met Pinnacle werken, en je hoort toch best vaak klachten en problemen. En dan vooral dat het zo snel vastloopt steeds. Of zomaar afsluit. Dat van dat geluid heb ik nog niet eerder gehoord. Wel irritant ja lijkt me!
Had je er ook last van dat het zo langzaam werd, naarmate je film langer dan een uurtje werd? Want ook dat heb ik al ergens gelezen hier.

Dat van Corel klinkt positief! Ik ben benieuwd!:thumb:
 
Hallo,

Na even zoeken op internet ga ik ook Corel eens proberen... (lenen van internet ;))
De oude versie van Pinnacle werkte nog wel het fijnst, maar vanaf versie 9 ging het een beetje mis, met dat Studio Plus enzo....

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Hallo,

Hierbij een screenshot....

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 

Bijlagen

  • screenshotcorel.PNG
    screenshotcorel.PNG
    94,1 KB · Weergaven: 112
Ik ben nu zelf een beetje bezig met de Videobewerkings programma's van adobe, Premiere pro en After effects. Ik vindt een heel handig programma, maar vindt het zelf wel erg moeilijk.
 
@Gangkill,

leuk dat je je ook mengt in deze discussie!
Alle ideetjes, tips en wetenwaardigheidjes zijn welkom!

En bedenk, alle begin is moeilijk! In het begin dacht ik bij Pinnacle ook dat ik een kat in de zak had gekocht, maar ik maak er nu echt mooie dingen mee, al zeg ik het zelf ...:rolleyes:
 
en @Blindman :cool:,

ik heb zojuist de demo van Corel (die van jouw screenshot) geïnstalleerd... Lijkt heel erg op Pinnacle, alleen effe net iets anders ingedeeld waardoor het even wennen is.... En wie weet, heb ik na 30 dagen een heleboel dingen gevonden die handiger of beter zijn dan in Pinnacle. Of niet.... We'll see :d
 
Hallo,

Het is inderdaad even wennen, maar ik heb even een mini-filmpje gemaakt, en het valt me op dat:
- Dit programma niet vast loopt,
- wel geluid geeft
- en een stuk minder geheugen gebruikt.

Ik vind het zelf wel prettig werken....
Adobe Premier is ook eigenlijk voor professioneel gebruik, en dus missschien iets lastiger te leren, maar wel heel uitgebreid.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Kijk!

Dat zijn al positieve berichten!!

Ik ga er ook maar eens goed voor zitten....
 
Ik gebruikte eerste Pinnacle 8, gevolgd door 9 en daar begon de ellende, terwijl ik versie 10 weer heel snel hebt weggooid. Gelukkig zowel origineel als versie 8 en 9 goed bewaard.
door het vele vastlopen en titel- en geluidproblemen toch op zoek naar wat anders. Gebruik sids vorig jaar Adobe Premiere Elememts 4 (in combinatie met Photoshop Elements 6)
Het is even wennen, maar daarna werkt het zonder problemen (je moet wel XP of Vista hebben, is niet geschikt voor oudere Windows versies - is er overigens ook voor Mac).
Vorige week overgegaan naar versie 7 (combipakket).
Ik ben zeker geen professional, gewoon een amateur die graag film 9en fotografeert, vooral op verre vakantiereizen)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Frederik1947!

En hoe zit het met de mogelijkheden van Adobe? Kan het meer dan Pinnacle, of zo'n beetje hetzelfde?? (overgangen, titels, eigen muziek toevoegen en bewerken e.d.) En werkt het makkelijker ook?

Maar in ieder geval dus beter qua betrouwbaarheid en stabiliteit als ik jou goed begrijp?
 
Bedankt Frederik1947!

En hoe zit het met de mogelijkheden van Adobe? Kan het meer dan Pinnacle, of zo'n beetje hetzelfde?? (overgangen, titels, eigen muziek toevoegen en bewerken e.d.) En werkt het makkelijker ook?

Maar in ieder geval dus beter qua betrouwbaarheid en stabiliteit als ik jou goed begrijp?

Zonder meer veel betrouwbaarder en stabieler en mits voldoende geheugen ook een stuk sneller. Binnen het pakket is er een hoop mogelijk, je kan het via www.Abobe.com het volledige pakket als proef downloaden (heb ik indertijd ook gedaan en daarna pas gekocht)
Totale combinatiepakket (film+video) heeft mij euro 135,50 gekost. Is uiteraard ook los verkrijgbaar.
 
Hallo,

Adobe Premiere is wel een stukje zwaarder dan Corel... Adobe Premiere is heel uitgebreid, maar wel ingewikkeld...
Wat is het verschil tussen Film en Video?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Ik gebruik Sony Vegas, maar die opent geen (DivX) AVI bestanden meer, dan opent hij alleen het geluid en niet de clip.. Wil dit met Adobe wel?
 
Ik kan Sony Veags Video sterk aanraden.
Maak jaren gebruik van dit programma. Hiermee kun je alle zaken tot in de details bewerken, zonder echt veel flauwekul. Het programma is zeer uitgebreid en focussed zich op meer professionele kwaliteit. Niet de huis tuin en keuken kwaliteit als pinacle.
Kijk maar eens in youtube.
Hier nog een screenshot
http://www.manifest-tech.com/images/links/vid_gallery_scr/sony_vegas_8_scr.jpg
grtz,
Stefan
 
Ik kan Sony Veags Video sterk aanraden.
Maak jaren gebruik van dit programma. Hiermee kun je alle zaken tot in de details bewerken, zonder echt veel flauwekul. Het programma is zeer uitgebreid en focussed zich op meer professionele kwaliteit. Niet de huis tuin en keuken kwaliteit als pinacle.
Kijk maar eens in youtube.
Hier nog een screenshot
http://www.manifest-tech.com/images/links/vid_gallery_scr/sony_vegas_8_scr.jpg
grtz,
Stefan

Hallo,

Ik denk dat je Sony Vegas bedoelt?
Ik ben zelf niet ontevreden over de kwaliteit van het door Pinnacle gegenereerde beeld, alleen duurde het bij mij erg lang voordat ik Pinnacle zo ver kreeg om te doen wat ik wil.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Ik gebruik al jaren Adobe Premiere, ik ben erg tevreden over PRO CS3, ik moet CS4 nog proberen.

Premiere is goed stabiel, heeft goede codecs, de interface is erg overzichtelijk en eenvoudig. Ik gebruik dit niet professioneel dus ik heb een torrent versie, die ook alle h264 codes heeft. Ik gebruik het voornamelijk om scenes te knippen en streams te maken.

Het enige nadeel aan dit paket is dat ik geen matroska bestanden direct kan inladen, dus ik heb afhangkelijk van extra tools als OJOSoft.

Voor mij geen ander video bewerkings paket.
 
Hallo allemaal!

Sinds een paar jaar werk ik met Pinnacle Studio Versie 10.5 (onlangs ge-updated naar 10.8), maar na een zeer vervelende ervaring, en omdat het sowieso een programma is dat je er nogal makkelijk uit kukelt, ben ik misschien wel op zoek naar iets anders.... Nu zag ik in de winkel het programma Corel VideoStudio proX2 Ultimate....
Iemand daar ervaring mee? En nog mooier, ook ervaring met Pinnacle? Zodat je het verschil goed weet....Heb net een demo gedownload dus die ga ik ook wel eens goed bekijken...

En weet iemand soms ook hoe de video programma's van Magix zijn?

Die vervelende ervaring was trouwens dat, na weken werk en eindelijk af, mijn vakantie film ineens foetsie was.... de originele beelden heb ik nog wel, gelukkig, maar de bewerkte versie is zomaar verdwenen. Dus als iemand hier ook nog tips voor heeft????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan