"leen"muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
473
Via de bibliotheek kan ik muziek lenen.Dat is nu precies de muziek die je ook op betaalsites meestal niet vindt.Het gaat mij om klassieke muziek .Een probleem is echter dat je de muziek maar een bepaalde tijd mag lenen,maar ook dat ik geen mogelijkheid zie het op een cd op te slaan.
Weet iemand raad?
 
Als ik het goed begrijp zou jij dus het liefst een kopie willen maken van een cd die jij leent bij de bieb?

Dan zijn we in principe snel klaar, want dat mag niet. Ook niet volgens de regels van deze site. Je zal dus zelf op zoek moeten naar een oplossing.

Mocht ik het nou verkeerd begrijpen, meld dit dan even.
 
Mijn Nederlands is redelijk goed,er valt dus weinig niet aan te begrijpen..Zoals ik bij familieleden en medeliefhebbers van deze muziek cd,s etc leen en kopieer,zo wil ik ook muziek lenen van de bibliotheek en kopiëren.Veel bibliotheken beschikken over een zeer uitgebreide collectie klassieke muziek waar betaalsites niet aan kunnen tippen.Een bibliotheek is geen liefdadigheidsinstelling.Door boeken etc.uit te lenen verdienen zij geld .Rechten van schrijvers en muziekmakers zijn /worden keurig betaald. Het uitlenen van muziek is een service aan de gebruikers.Ik bedoel hier mee te zeggen dat met het kopiëren van deze muziek niemand wordt tekort gedaan.
Anders ligt dit bij het downloaden van obscure sites die geen enkele vergoeding aan de makers doen.Aan de downloaders van deze muziek wordt door onze site alle assistentie verleent.Een standpunt zou dus kunnen zijn"wij verlenen geen hulp bij het downloaden van bestanden"
Om duidelijkheid te scheppen laat ik u dit even weten .
 
Mijn Nederlands is redelijk goed,er valt dus weinig niet aan te begrijpen..Zoals ik bij familieleden en medeliefhebbers van deze muziek cd,s etc leen en kopieer,zo wil ik ook muziek lenen van de bibliotheek en kopiëren.Veel bibliotheken beschikken over een zeer uitgebreide collectie klassieke muziek waar betaalsites niet aan kunnen tippen.Een bibliotheek is geen liefdadigheidsinstelling.Door boeken etc.uit te lenen verdienen zij geld .Rechten van schrijvers en muziekmakers zijn /worden keurig betaald. Het uitlenen van muziek is een service aan de gebruikers.Ik bedoel hier mee te zeggen dat met het kopiëren van deze muziek niemand wordt tekort gedaan.
Anders ligt dit bij het downloaden van obscure sites die geen enkele vergoeding aan de makers doen.Aan de downloaders van deze muziek wordt door onze site alle assistentie verleent.Een standpunt zou dus kunnen zijn"wij verlenen geen hulp bij het downloaden van bestanden"
Om duidelijkheid te scheppen laat ik u dit even weten .

Tot op zeker hoogte klopt dit, maar het is nog steeds niet toegestaan om vervolgens een kopie voor eigen gebruik te maken als je niet zelf het origineel in bezit hebt.

Kijk ook eens hier voor verdere informatie: http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/home.asp?pagnaam=homepage
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels de technische oplossing op een andere helpsite gevonden.
Het door u gerefereerde artikel bestaat wel,maar net als bij de verkeersregelgeving het niet is toegestaan met een fiets op het trottoir te rijden heeft het geen praktische kracht.
Door u wordt dus met twee maten gemeten.
Dit vind ik wel iets voor het bestuur om duidelijkheid in te geven.Graag reactie.
Groet Carel
 
Een bibliotheek is geen liefdadigheidsinstelling.Door boeken etc.uit te lenen verdienen zij geld .Rechten van schrijvers en muziekmakers zijn /worden keurig betaald.

over het verhaal wel of niet mogen kopieëren wil en ga ik niet mee doen
maar over het bovenstaande stukje wil ik wel wat zeggen
* een bibliotheek is inderdaad geen liefdadigheidsinstelling, maar wel een non proffit dienstverlener.
* door boeken uit te lenen verdienen ze absoluut geen geld, eerder het tegen over gestelde
voor elke uitlening moet een bedrag betaald worden en dit komt dan weer ten goede aan de auteurs
volgens mij is dit €0,11 per uitlening , dit is dus naast de aanschaf van het boek.

Het uitlenen van muziek is een service aan de gebruikers.
de bibliotheek en alles dat er bij hoort is één grote service, niet alleen de muziek en dvd's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan