PhotoShop 7 meldt opeens te weinig RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
Ik werk al jaren met PhotoShop 7, maar dit geeft nu opeens bij opstarten de melding: "Kan PhotoShop niet initialiseren omdat er onvoldoende geheugen (RAM) is."


Fysiek geheugen
Totaal 3327 MB
Gebruikt 1018 MB
Vrij 2309 MB
Percentage 31 %

Wisselbestandsgrootte
Totaal 5210 MB
Gebruikt 819 MB
Vrij 4391 MB
Percentage 16 %

Virtueel Geheugen
Totaal 8537 MB
Gebruikt 1837 MB
Vrij 6700 MB
Percentage 22 %

Physical Address Extension (PAE)
Ondersteund door Besturingssysteem Ja
Ondersteund door Processor Ja
Actief Ja

Video geheugen 512mB

Windows XP Pro SP3

Systeemherstel gedaan, programma verwijderd, opnieuw geïnstalleerd,
zonder resultaat.


Ik hoop maar, dat iemand raad weet.
 
Installeren op een andere partitie wil vreemd genoeg ook wel eens helpen.
Heb je iets veranderd aan de instellingen voor je scratch-disk in Photoshop, of heb je iets hardwarematigs gewijzigd in je pc?
 
Hoi controleer je p.c. is op malware met Malwarebytes Anti-Malware hier op te halen.
Werking van het prg gaat als volgt :

Start MBAM en kies voor Snelle Scan

Het scannen kan een tijdje duren dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is daarna klikken op. Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
De log wordt automatisch bewaard door MBAM en dat kan je terugvinden door op de tab Logs te klikken in MBAM .

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven dan telkens op OK klikken!
Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.
MVG..
Pred...
 
Installeren op een andere partitie wil vreemd genoeg ook wel eens helpen.
Heb je iets veranderd aan de instellingen voor je scratch-disk in Photoshop, of heb je iets hardwarematigs gewijzigd in je pc?

Ook bedankt voor de gegeven aandacht.
Hardwarematig is er niets veranderd.
Ik weet niet wat een scratch-disk is, dus bij volle bewustzijn:D zal ik daar aan niets
veranderd hebben.
Een andere partitie is een optie.
 
Hoi controleer je p.c. is op malware met Malwarebytes Anti-Malware hier op te halen.
Werking van het prg gaat als volgt :

Start MBAM en kies voor Snelle Scan

Het scannen kan een tijdje duren dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is daarna klikken op. Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
De log wordt automatisch bewaard door MBAM en dat kan je terugvinden door op de tab Logs te klikken in MBAM .

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven dan telkens op OK klikken!
Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.
MVG..
Pred...

Jij ook bedankt voor de reactie.
Maar vannacht heb ik Windows Malware Removal een urenlange volledige scan laten doen, waarbij niets gevonden werd.
 
Nu breekt mijn klomp.:rolleyes:
Na mijn antwoorden, ging ik het nog even proberen.
Er verschenen na elkaar schermen van o.a. brushes die niet gevonden konden worden,
alles weggeklikt, color instellen no gekozen en zie daar PhotoShop staat weer voor.

Reden te meer, om te verwijderen en opnieuw te installeren op een andere partitie of wellicht eerst even de optie, als die er is, repareren kiezen.
 
Wat een geworstel.
Optie repareren is er niet.
PhotoShop verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op andere partitie c:\
Gaf een melding dat doordat er bepaalde modules op dezelfde partitie stonden,
dit vertragend kon werken.
Niet werken maar weer melding te weinig ram.
Alles ongedaan willen maken met systeemherstel, waarna computer niet meer
opstartte.
Power off, starten, restore system met demo Rollback RX v 7.2.1:)thumb:) PhotoShop weer op de oude partitie, maar met de meldingen van brushes en nog 7 groepen waarvan de bestanden niet konden worden gevonden.
Van een backup de bestanden teruggezet naar de PhotoShop map alsmede de map
documents and settings/PhotoShop.

Nu turbo start zonder allerlei schermen.

Dit is echt niet leuk meer, maar software is weer te grbuiken en hopelijk blijft dit zo.
 
Wat bedoel je met "geinstalleerd op andere partitie C:/" ???
Er is maar één c-partitie.
 
Wat bedoel je met "geinstalleerd op andere partitie C:/" ???
Er is maar één c-partitie.

Een toelichting hierop zal ik geven, als ik van jou hoor wat een scratch-disk is,
want dat weet ik niet zoals ik vermeldde:p:D
 
Photoshop is een geheugenvretertje, en heeft een flink stuk van je harde schijf nodig voor opslag van tussenresultaten zoals de history bv (de undo buffers). (vandaar de naam scratchdisk)

Ga eens naar "bewerken / voorkeuren / insteekmodules en werkschijven"
Bij 1e werkschijf staat standaard de C-schijf ingesteld. Bij eerste opstart na installatie geeft PS al een waarschuwing dat dit de prestaties kan verminderen, stel dus liever een andere partitie als 1e werkschijf in. Misschien ben je daarna ok van de meldingen af.
In deze module kan je allerlei belangrijke dingen instellen, kan geen kwaad om je er eens in te verdiepen.
 
Photoshop is een geheugenvretertje, en heeft een flink stuk van je harde schijf nodig voor opslag van tussenresultaten zoals de history bv (de undo buffers). (vandaar de naam scratchdisk)

Ga eens naar "bewerken / voorkeuren / insteekmodules en werkschijven"
Bij 1e werkschijf staat standaard de C-schijf ingesteld. Bij eerste opstart na installatie geeft PS al een waarschuwing dat dit de prestaties kan verminderen, stel dus liever een andere partitie als 1e werkschijf in. Misschien ben je daarna ok van de meldingen af.
In deze module kan je allerlei belangrijke dingen instellen, kan geen kwaad om je er eens in te verdiepen.

Hartelijk bedankt voor de info, gelukkig heb ik geheugen en schijfruimte zat.

Nu de ontknoping van het raadsel;) PhotoShop verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op andere partitie c:\"

stond en staat nu weer op g:\. dus c:\ is een andere.

Dus gewoon een begripsverwarring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan