Draadloos toetsenbord en muis werken ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinkenoog1977

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Berichten
8
Hey beste mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... Ik heb vanmiddag mijn systeem in een nieuwe kast ingebouwd, is allemaal prima gegaan... Lege SATA schijf zit erin, nog geen OS dus, hoop dus wel dat ik hier een beetje goed zit met me vraag; ik heb dus nog geen besturingssysteem geinstalleerd!!!
Daar wilde ik dus aan beginnen, maar aangezien ik een oude cd-brander en een oude harde schijf niet meer heb teruggeplaatst in me nieuwe kast (en die beide in de boot opties stonden), wil me systeem niet automatisch booten vanaf de dvd-writer... Tot zover wel begrijpelijk, dus opnieuw geboot, F2, me BIOS is, en de boot-volgorde aan het aanpassen... En op dat moment kapte me draadloze toetsenbord er ineens mee (zonder dat ik F10 had kunnen doen, dus niets gesaved, dus kan echt niet booten)... Ik de batterijen verwisseld, maar niets... Tijdens de boot zegt ie wel dattie me toetsenbord en muis, als zijnde USB, herkent, maar me toetsenbord werkt gewoon niet, dus kom me BIOS niet in om de boot sequence opnieuw aan te passen en te saven deze keer...
Ik heb tig verschillende batterijen geprobeerd, ook kakelverse, heb alle USB-poorten geprobeerd, maar helemaal niets...
Kortom: HELP!!!

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn??? Ik kan ook wel ff ergens een oud PS2 toetsenbord vandaan halen, maar ik snap hier gewoon niets van; draadloos toetsenbord heeft altijd gewerkt om in BIOS te werken, dusss...

Alvast bedankt!

Paul.
 
Hoi,

Probeer anders met het ander toetsenbord de defauld settings toe te passen in je bios! Opnieuw opstaten. Daarna weer het usb bord proberen!
 
Hey Chico,

Dat is nu dus ff een probleem: ik dacht dat ik nog een PS2-toetsenbord in me kelder had liggen, maar helaas, en me buurman heeft em ook net weggegooid... :S Dus nu zit ik ff... Geen drama, kan morgenochtend voor een paar euri wel een PS2-toetsenbordje scoren, maar toch, dit irriteert me wel een beetje, vooral omdat ik dus in me BIOS zat toen me toetsenbord er ineens mee op hield, ik gok lege batterijen, en nu is het dus net alsof me PC "vergeten" is dat er een toetsenbord bij hoorde, maar ik krijg idioot genoeg geen foutmelding tijdens boot over dat er geen toetsenbord aanwezig is, sterker nog, ik krijg de F2 en F10 opties als list tijdens de BOOT, met vlak daaronder dat de USB initialisatie succesvol was, daaronder de internal memory check, en daaronder keyboard and mouse detected, maar ik kan op F2 beuken tot ik er doorheen ga, reageren doet ie niet meer... :S

Paul.
 
Ook al andere usb-poorten geprobeerd?

Toetsenbord ook al op een werkende pc getest?
 
Op alle USB-poorten, en op me laptop werkt ie als een zonnetje... En bovendien, tot een uurtje geleden werkte me toetsenbord op deze PC nog wel; ik was zelfs in me BIOS bezig toen ie er ineens mee ophield...

Paul.
 
Ah, oke.

Dan toch maar even wachten op het andere toetsenbord:p
 
Heb je ook geen verloop stukje van usb naar ps2 aansluiting?
 
Ik gok er op dat het probleem is dat het een draadloos tobo is en dat er geen drivers voor gevonden worden.

normaal gesproken heb ik altijd een ps2 tobo en een usb (die ps2 is er voor het geval dat de usb niet werkt)
 
oke het volgende kan mogelijk zijn.

in de bios kan je instellen of de computer meteen een usb toetsenbort herkent ja of nee.
mogelijk is daarin een instelling die niet helemaal juist stond.

het volgende kan je proberen.
reset je bios mogelijk reageerd hij er dan weer op
werkt dit ook niet moet je echt op an ps2 bordje wachten.

hoe reset ik mijn bios?

dit doe je door:

1 haal de spanning van je kast af.
2. schroef je kast open.
3. zoek op je moederbord naar een knoopcel batterij.
4. haal deze eruit
5. druk een paar keer op je aan toets.
6. plaats de batterij weer precies hetzelfde terug.
7. sluit de spanning weer aan.
9. zet je pc aan met usb bordje erin.
10. je bios zal nu normaal gesproken je usb bordje weer moeten herkennen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan