Foto's op volgorde krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse james 008

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Berichten
96
Hallo,
ik wil graag mijn foto's op volgorde van nemen krijgen. Dit is opzich niet zo moeilijk maar als ik een foto heb ge edit denkt hij dat de foto eerder is genomen. Zijn er programma's (picasa) die dit automatisch wel goed kunnen doen?

Jesse
 
De beste methode om foto's op datum goed te kunnen ordenen: de naam van de foto.
Dan kan je editten etc. wat je wilt, maar de optimale sortering blijft intact.

Begin de naam van de digitale foto altijd met JJJJ-MM-DD ......
De tussenstreepjes kan je zelfs weglaten, maar doe het consequent, dus altijd óf het één, óf het ander.
Zelf gebruik ik JJJJMMDD ....... zie bijlage :p
Wat daarachter komt is een beschrijving van de inhoud, indien gewenst.
 

Bijlagen

  • 20080211 Living 003.jpg
    20080211 Living 003.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 30
Hallo,
dat is niet wat ik bedoel. Ik heb ong. 300 foto's staan en die moeten zeg maar weer op volgorde...
 
Hallo,
dat is niet wat ik bedoel. Ik heb ong. 300 foto's staan en die moeten zeg maar weer op volgorde...

.... ja precies, maar als je een foto gaat 'editten' dan geeft hij dus niet een eerdere datum aan zoals je zegt, maar dus een latere .......

Overigens kan je in de verkenner (weergave 'Details') ook een kolom 'Gemaakt op' toevoegen:
Rechtsklikken op de rij met kolomtitels en 'Gemaakt op' aanklikken.
Vervolgens kan je hierop sorteren.
 
Hallo,
dat weet ik die staat er bij mij ook maar als ik daarop klik krijg ik dit: Naamloos.jpg zoals je ziet staan de foto;'s van in de stad voor de foto's van het vliegtuig... :S
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan