2 PC's 1 aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

folkert1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Berichten
4
Hallo ik heb een vraag,

Ik zit op een studentenkamer en wil graag mijn pas gekochte laptop aansluiten op internet.
Ik heb 1 internet aansluiting (gewoon zo'n stekkertje in de muur waar ik mijn internet kabel in kan steken) deze zit in mijn PC op dit moment. Er zit dus maar 1 zon stekkertje en ik wil graag tegelijkertijd kunnen internetten op mijn pc en laptop. Is dit mogelijk?
Er is geen router of modem of iets, gewoon een stekkertje in de muur.
Heb ik nou een splitter of iets nodig en wat kost dat dan? Heb ik dan ook 2 verschillende IP adressen? Ik hoop dat iemand dit weet alvast bedankt!

Groetjes Folkert
 
Waarschijnlijk zit ergens in het huis een router die de verschillende kamers van een aansluiting voorziet. je zou kunnen proberen een switch te plaatsen en daaraan de computers koppelen. Je krijgt dan voor de buitenwereld geen verschillende ip-adressen.
 
Maar ik zit op een universiteitsnetwerk, van Utrecht en ik kan niet bij die modem of router of iets komen...Waarschijnlijk zijn er een stuk of 100 'huisjes' op het centrale kastje aangesloten, waar ik er dus 1 van ben.

Is er geen andere oplossing?

Alvast bedankt!
 
Hoi !

Met een dubbele netwerkkaart in de desktop en een z.g. cross-link kabel kun je hetzelfde bereiken.

Maar dan moet de desktop constant aanstaan als je de laptop gebruikt.

Greetz,

Harry.
 
Ik bedoelde een switch aansluiten op de netwerkaansluiting die uit de muur komt en daar de pc's weer op aansluiten :) Maar optie van heer Snor kan ook natuurlijk.
 
Ik bedoelde een switch aansluiten op de netwerkaansluiting die uit de muur komt en daar de pc's weer op aansluiten :) Maar optie van heer Snor kan ook natuurlijk.

Ok dank jullie,

Kan ik ook op de 1 of andere manier 2 verschillende ip's uit die ene stekker halen!?

Sorry maar ben echt de noob op dit gebied!
 
nee, de verbinding die uit je muur komt geeft je 1 ip. dat kun je niet splitten op één of andere manier. mocht je iets anoniem willen doen, kun je een proxy gebruiken

* als je een router op de verbinding aansluit krijg je een apart sub-netwerk binnen je kamer. maar dat verandert dus niets aan je IP op het internet.
 
Laatst bewerkt:
Ok heren bedankt voor de informatie,

En het is niet bedoeling om iets annoniem te doen hoor maar wil graag 2 ip adressen.
Zie nou dat het niet mogelijk is zonder heel veel te veranderen!

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan