S-video werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Hoi,

Ik heb een "oude Laptop" (IBM Thinkpad T23) die ik gebruik om films en series te kijken die gedownload zijn. Werkt op zich helemaal prima.
Nu heb ik gisteren een setje gekocht bij BCC waarin een kabel zit die vanaf de S-video in de Laptop naar een Scart aansluiting gaat en een kabel die vanaf de Headset aansluiting naar diezelfde Scart gaat. (Ik neem aan dat jullie die setjes wel kennen.)

Bij deze oude Laptop krijg ik wel geluid op mijn TV maar geen beeld.
Daarna heb ik de kabletjes uit mijn Laptop gehaald en in een gewone PC gezet en daar deden Beeld en Geluid het wel.

Aangezien de video kaart wel het beeld produceerd op mijn Laptop, en de kabel wel goed beeld doorgeeft aan de TV van de andere PC, is mijn voorzichtige conclusie dat er iets mis is met de S-video poort van de laptop.
Weet iemand of dat dat kan en of dat kan worden verholpen. (rekening houdende met het feit dat het een heel oude Laptop is.)

Alvast bedankt
Humadgen
 
Dien je niet bij de instellingen van de videokaart aan te geven dat je s-vhs als uitgaand signaal wil?
 
Ik kan geen instellingen vinden waarbij ik dat kan aangeven.
Kun je precieser aangeven waar ik "die Instellingen"vindt, want via "Eigenschappen" => "Ïnstellingen" kan ik niets instellen. (zie printje)
 

Bijlagen

  • naamloos.zip
    29,7 KB · Weergaven: 23
Kun je in dat scherm op de knop Geavanceerd klikken?
 
Zie hier. Volgens mij kan ik niet veel met de gegevens die je ziet, maar misschien heb ik het mis.
Ik hoop dat je me verder kunt helpen
 

Bijlagen

  • 1e & 2e tabjes binnen Instellingen.zip
    55 KB · Weergaven: 31
  • 3e & 4e tabjes binnen Instellingen.zip
    56,3 KB · Weergaven: 36
Hmm, hier is inderdaad nie veel in te stellen. Bij mijn oude laptop had ik een speciaal programma dat bij de videokaart hoorde. Daar kon ik kiezen wat voor uitgaand signaal ik wilde. Ik zal eens verder denken.
 
Met de toetsenbord combinatie fn + F8 lukt het ook niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan