Dazzle DVD recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elles1975

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
14
Ik wil een video opname op een DVD zetten.
Ik heb hiervoor de Dazzle DVD Recorder aangeschaft.
Na lange tijd is het eindelijk gelukt om beeld over te zetten naar de pc.
Dit is gelukt met movie maker. (Via het meegeleverde Pinnacle Instant DVD Recorder lukte het niet.)
Maar nu lukt het me niet om ook het geluid mee te krijgen.

Ik heb een oude videocamera ( Panasonic) welke ik middels eem kabeltje met rode, gele en witte plug op de Dazzle heb aangesloten.

Wie weet raad?
 
Misschien een (audio-) codec probleem. Om naar DVD om te zetten kan de video het beste met de DV-AVI codec op de PC worden gezet. In Moviemaker vindt je die optie als je bij film opslaan/publiceren kiest voor 'meer opties' (o.i.d.). In het rijtje formaten staat als het goed is (Pal-) DV AVI. Bij dit formaat is beeld en geluid gecombineerd. Het vraagt 12 GigaByte aan diskruimte per uur video.
Als je met Vista werkt kun je met het gratis Windows DVD-maker van de AVI een DVD maken. Bij Windows XP heb je nog extra software nodig.

Als je geen DV-AVI codec ziet staan, kun je die alsnog installeren op je PC, bijv. de gratis Cedocida codec: http://www.free-codecs.com/Cedocida_DV_Codec_download.htm
 
Ha Elles,
Ik heb ook onlangs zo'n Dazzle gekocht en geprobeerd mijn videorecorder, laptop en tv te koppelen. Alles geinstalleerd, goede source (bron) gekozen maar mijn beeld op laptop blijft zwart. Videokanaal gezocht en zelfs opnieuw op een nieuwe zender geinstalleerd maar beeld blijft zwart. Hoe heb jij dat gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan