Image resizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
389
Hoi,

Ik ben op zoek naar een image programma die van een aantal foto's de grootte moet kunnen resisezen naar de door mij vastgelegde breedte en hoogte. Ik zou al die foto's gezamelijk moeten kunnen inladen en laten resizen (ze moeten namelijk allemaal dezelfde grote hebben). Aangezien er het heel wat zijn (namelijk een stuk of 200), zo dit wel handig zijn, zodat ik niet foto per foto moet doen.

Ik moet er ook nog op wijzen dat het hier om .svg extensie gaat!!!!

Grtz Kligham
 
Jammer van de verkeerde extensie. Anders is JPEGcrops het ideale programma.

Of je zet de foto's eerst om naar JPEG.
 
Als iemand anders nog een programma weet, doe maar. Die .svg extensie is naar het schijnt speciaal voor websites, en zou ze daarom ook willen gebruiken. Als er zo'n programma niet bestaat voor .svg zal is ze maar moeten naar .svg -> JPG -> .svg Maar zal dit dan niet leiden tot kwaliteitsverlies?

Grtz
 
Ik heb de oplossing gevonden. Met Irfanview kun je batch resize doen. (niet met .svg extension files, maar wel met tal van andere, .png, .jpeg, ...). Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan, als hij de zoekfunctie gebruikt.

Grtz
 
Ik heb de oplossing gevonden. Met Irfanview kun je batch resize doen. (niet met .svg extension files, maar wel met tal van andere, .png, .jpeg, ...). Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan, als hij de zoekfunctie gebruikt.

Grtz

Resizen is vreselijk eenvoudig met JPEGcrops, echter niet met de door hem gewenste extensie.
Dus Irfanview zal ook niet toereikend zijn.
 
Resizen is vreselijk eenvoudig met JPEGcrops, echter niet met de door hem gewenste extensie.
Dus Irfanview zal ook niet toereikend zijn.

Daar heb je gelijk in! Je zal hoe dan ook moeten eerst converteren. Ik weet niet hoe het zit met JPEGcrops, maar aangezien er 'JPEG' staat denk ik dat hij enkel JPEG files kan resizen. Bij IrfanView kun je kiezen tussen een 15-20 tal soorten image extensies om te laten resizen/converteren. Bovendien zit er in IrfanView een converter. Het is eigenlijk een complete image tool.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan