Kan geen .VOB afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

altinok

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Berichten
79
Ik zit met een irritante probleem. Als ik videoclips omzet naar .VOB bestand en ik brand ze, maar afspelen op mijn autoradio (klapscherm) kan ik niet, radio geeft dan error disc aan.

Wat doe ik nou fout? Moet ik naar een ander bestand omzetten of is .VOB wel de juiste.

Ik kan wel .AVI afspelen, maar dan heb je geen DVD kwaliteit.
 
Ligt eraan of je playher in de auto dvd video ondersteunt
 
Via Nero en Windows DVD Maker en ook via kopieren naar e:\.

Geen van allen lukt het.
 
Start Nero op
Ga naar nero Express
Kies voor dvd video bestanden
Sleep alle VOB bestanden naar de daar aangegeven map Video_TS
en dan branden

dat zou moeten werken
 
VOB is alleen maar het video deel van een dvd, staan er ook nog andere bestanden bij ??
een dvd bestaat uit :
een AUDIO-TS map (meestal leeg)
een VIDEO-TS map, hierin ziten meerdere :
VIDEO-TS.IFO
VIDEO-TS.BUP
VIDEO-TS.VOB
bestanden, hoeveel en van welk staat niet vast.

als je alleen VOB bestand hebt zal je er een dvd van moeten maken.

ps.
als je een avi bestand hebt en deze omzet naar dvd wordt de kwaliteit niet beter hoor
dus als je het daarvoor omzet kan je net zo goed wel de avi afspelen
 
VOB is alleen maar het video deel van een dvd, staan er ook nog andere bestanden bij ??
een dvd bestaat uit :
een AUDIO-TS map (meestal leeg)
een VIDEO-TS map, hierin ziten meerdere :
VIDEO-TS.IFO
VIDEO-TS.BUP
VIDEO-TS.VOB
bestanden, hoeveel en van welk staat niet vast.

als je alleen VOB bestand hebt zal je er een dvd van moeten maken.

ps.
als je een avi bestand hebt en deze omzet naar dvd wordt de kwaliteit niet beter hoor
dus als je het daarvoor omzet kan je net zo goed wel de avi afspelen

Ik dacht dat de kwaliteti wel beter zou worden, maar op een DVD schijf passen er meer clips op dan een cd schijf.
 
Ik dacht dat de kwaliteti wel beter zou worden, maar op een DVD schijf passen er meer clips op dan een cd schijf.

nee helaas, wat er niet in zit. komt er ook niet uit
sterker nog, met nog een keer hercoderen (avi naar dvd) verlies je ook weer kwaliteit (met een goeie codec niet zo veel hoor).

je kan ook eens proberen of de avi's afspelen als je deze met z'n allen op een dvd schijfje brandt
dan kan je er nog meer kwijt dan waneer je er een dvd van maakt, maar het is even testen of de navigatie van de autoradio dat pikt.
je kan ook elke avi in een eigen map zetten en deze dan branden.
maar het is gewoon een beetje uit proberen. dvd-rw een idee ??
 
je kan ook eens proberen of de avi's afspelen als je deze met z'n allen op een dvd schijfje brandt
dan kan je er nog meer kwijt dan waneer je er een dvd van maakt, maar het is even testen of de navigatie van de autoradio dat pikt.
je kan ook elke avi in een eigen map zetten en deze dan branden.
maar het is gewoon een beetje uit proberen.

Ja dit is ook een goede, maar bij Nero lukt het volgens mij niet om ,Avi op een DVD schijf te branden, als dat zou kunnen.
 
ja hoor kan ook met nero
open nero burning rom >> afhankelijk van de laatste acties opent er automatisch een pop-up met heel veel schijf info op allemaal tabbladen (waarvan branden het laatste blad is)
>> als deze niet verschijnt klik dan op "nieuw" (links boven)

kies in deze pop-up voor dvd-rom (iso) >>klik nu in deze pop-up op "nieuw" >> nu kan je avi's toe voegen
(doe er de eerste keer eens max 5) >> klik op branden >> je krijgt nu dezelfde pop-up als hiervoor maar nu opend deze op het tabblad branden >> klik branden
 
ja hoor kan ook met nero
open nero burning rom >> afhankelijk van de laatste acties opent er automatisch een pop-up met heel veel schijf info op allemaal tabbladen (waarvan branden het laatste blad is)
>> als deze niet verschijnt klik dan op "nieuw" (links boven)

kies in deze pop-up voor dvd-rom (iso) >>klik nu in deze pop-up op "nieuw" >> nu kan je avi's toe voegen
(doe er de eerste keer eens max 5) >> klik op branden >> je krijgt nu dezelfde pop-up als hiervoor maar nu opend deze op het tabblad branden >> klik branden


Ja, heb het gedaan, alleen speelt ie weer niet af. Melding; Error disc.

Plus dat het 6 a 7 minuten duurt om een bestand van 50 mb te branden.
 
Laatst bewerkt:
dan gok ik er op dat de avi gemaakt is met een codec die je speler niet ondersteunt.

een avi is een container (die houdt video en geluid bij elkaar) er zit in een container dus beeld en geluid
de tweede is 9 van de 10 keer mp3 en geen probleem voor je speler
de eerste kan veel meer zijn, maar meestal divx, xvid of 264.

je zal er dus achter moeten komen wat je speler wel of niet aan kan, dit is aan jou (handleiding), maar als je er echt niet uit komt kan je hier ook het merk en type neer zetten.

wat is dan je huidige avi ?? antwoord :
download gspot >> uitpakken >> open gspot >> en open de avi met gspot >> zet hier een screenshot neer
http://www.headbands.com/gspot/
 
Het is me gedeeltelijk gelukt. Heb ze als MPEG2 geconverteerd en als DVD (iso-udf) gebrand. Alleen tijdens het afspelen een beetje bij het midden springt ie naar de volgende clip en zo elke keer.

Verkeerd gebrand ofzo of toch verkeerd geconverteerd?

En bij het converteren naar MPEG2 met de hoogste video en audio kwaliteit laat ie zien dat 1 videoclip +/- 100 MB word, maar nadat ie geconveteerd is en ik kijk hoeveel MB de clip is, dan krijg ik +/- 30 MB, klopt toch ook niet, vandaar dat ie verspringt mischien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan