Matroska Naar MP4 met Ojosoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucasrem

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Berichten
43
Heeft iemand hier kennis van hoe je matroska bestanden kan converteren naar MP4 H264 bestanden, zodat ze te importeren zijn in Adobe Premiere.

Met Ojosoft's kan ik een conversie doen, ik wil het orginele 1920x1080 formaat aanhouden 1080p60.

Zijn er mensen hier die hier al genoeg ervaring mee hebben en mij een paar tips kunnen geven.
 
dan heb je het over het veranderen van de container, even een korte uitleg:

je hebt containers; deze zorgen er voor dat beeld en geluid goed loopt en ook bv ondertitels
avi is zo een container, ook wmv, mov en dus ook de door jou aan gehaalde mkv.

de codec waarmee de video gemaakt (gecomprimeerd) is, is in jou voorbeeld h264 volgens de mp4 standaard.
andere heel bekende codecs zijn divx, xvid, mpeg (1 en 2) etc etc.

nu is het dus de vraag
- lust adobe die mkv container niet of de codec die er in zit ??
- welke codec zit er in die mkv ??
- wat zit er nog meer in die mkv ?? (in een mkv kunnen ook ondertitels zitten en ook hoofdstukken)

met avidemux kan je heel eenvoudig de container veranderen, maar ik weet dus niet of dat genoeg is.

download gspot en plaats een screenshot hier
 
Turn, thanx voor je reactie:), het principe van een media container file was mij al duidelijk. Maar niet dat je in theorie alleen de eigenschappen van de container kan veranderen, en dat een conversie van de video stream dus niet nodig zou zijn.
En over codes moet ik ook nog het een en ander lezen, voor te encoden en decoden moet je de juiste codec hebben, meer weet ik nog niet. Ik dacht eerst dat codecs net als fonts gewoon voor elke windows applicatie beschikbaar zijn, en niet dat je die nog op applicatie niveau moet instaleren.

Aight, meteen gaan googlen met jou informatie, en op SourceForce het een en ander gevonden, avidemux en de Premiere Avisynth import plugin.

Er bestaat nog geen mkv import plugin voor Premiere kennelijk, of hij is niet door mij op het net te vinden.

Ik begrijp dus dat je met tools als Avidemux en Avisynth de eigenschappen van de container kan veranderen, en daar ga ik nu mee freebeeen. En laat nog hier weten wat daar uit komt.

De bron mkv bestanden zijn films 1080p24 of televisie 1080p60, die films hebben soms meer audio tracks en ondertitels.
 
Laatst bewerkt:
Het lukt me nu goed, met name door die copy-copy, daardoor verandert het format van de stream niet, en verandert alleen de container naar mp4. Als ik zowel de audio en video stream verander (dus niet kies voor copy) krijg ik fouten in de b channels.

Nadeel is wel dat een Blu-Ray film van 30GB wel een tijdje duurt, ook op een redelijk snelle computer als ik heb.

Ik kan ze nu dus in Premiere inladen, met deze conversie van alleen copie audio en video, mijn dank is groot, ik was helemaal op de verkeerde weg bezig.

Ik laat deze post nog even openstaan, todat ik er helemaal uit ben, na een weekje freebeeen.
 
Laatst bewerkt:
Sluiten Topic

Avidemux is een redelijk goed tooltje, alleen werkt het niet perfect, B-Channel errors en andere zaken als wegvallen van geluid bij grote bestanden blijven problemen opleveren.

Ik blijf de ontwikkeling in de gaten houden, bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan